Banii și creativitatea. Două cuvinte, care în accepțiunea unora, nu se pot pune în conexiune. Pentru unii, acestea sunt două “filme” diferite. Dar nu și în terminologia gândurilor mele și cu atât mai mult pentru invitatul meu de astăzi: Lorand Soares Szasz.
Lorand Soares Szasz este expert în creșterea accelerată a multor firme din România și nu numai, creator UPRISERZ, autor a 6 cărți despre dezvoltarea afacerilor, speaker cu experiență de 10 ani în educare antreprenorială, dezvoltare personală, vânzări și familist convins, îndrăgostit, așa cum declară el, de soția lui și de fiica lor.

Webinariile live ale lui Lorand Soares Szasz au milioane de vizualizări și doar atât dacă aș spune și ar fi suficient. Dar… este chiar mai mult.

Despre construcțiile profesionale ale lui Lorand s-a vorbit foarte mult, inclusiv în această perioadă dificilă a pandemiei, când Lorand și-a suflecat mânecile și a contribuit masiv prin proiectul Romania Rise Up* la aducerea unui mesaj de creştere, de reinventare și de optimism calculat pentru IMM-uri.
Tocmai pentru că am avut bucuria să fiu, alături de el, parte creativă în campania Romania Rise Up și pentru că sunt în același timp Consultant în Creativitate și în Community Management pentru start-up-ul UPRISERZ pe care l-a fondat acum un an de zile, pot să spun, din culise, că Lorand nu este altfel în spatele camerei față de cum îl vedeți voi în live-uri, webinarii sau la TV. Este un om așezat și un bun profesionist și în ședințele de proiecte și la un scurt call. Entuziasmat când este vorba de o construcție valoroasă cum a fost Romania Rise Up și nu numai. Este un om cu o poftă de învățare cum rareori întâlnești în viață și o persoană dedicată. Dedicată: educației antreprenoriale, familiei și business-ului său.
În spatele întrebărilor mele a fost dorința de a aduce un om împlinit și preocupat de creșterea permanentă, iar in spatele răspunsurilor lui să fiți siguri că veți găsi adevăr, profesionalism și o atitudine de învingător.
Trebuie să spun de la început că nu este un interviu rece, sec, ci este un ALTFEL de interviu în care ne-am așezat la vorbă despre lucruri precum: despre educație, creativitate, afaceri, dezvoltare, valori, familie.

(imagine: fotograf Fechete Ion)

Dacă ar fi să realizezi un AUTOPORTRET în cuvinte, cum ar fi?

Pasionat de creșterea afacerilor, îndrăgostit de cele două femei din viața mea (soția și fetița), spirit liber în gândire și acțiuni care iubește să călătorească prin lume pentru a cunoaște noi culturi și mentalități diferite, educator pentru oamenii din întreaga lume interesați de creștere antreprenorială și dezvoltare personală și antreprenor care împreună cu echipa lui vrea să ridice nivelul de educație în România.

Despre ce proiecte ai vrea să vorbești și să le știe țara toată?

Despre proiectul care ma face să mă trezesc dimineața și nu mă lasă să adorm seara: Upriserz.

Platforma on-line de educație unde ai acces la zeci de cursuri făcute de experți, antreprenori și traineri din România și din străinătate, pe baza unui abonament mai ieftin decât abonamentul la sală.
Locul în care îți antrenezi creierul și înveți cum să faci marketing, cum să vinzi, cum să comunici eficient, cum să îți administrezi banii, cum să câștigi mai mult, cum să investești, cum să deschizi, conduci și să crești o afacere de succes, cum să devii un lider mai bun și cum să lucrezi cu echipa ta.
Locul în care găsești zeci de interviuri pline de inspirație cu personalități și oameni simpli din România care te fac să ieși din zona ta de confort.
Locul în care se întâlnesc cei care vor mai mult de la viață.
Vreau să știe țara toată despre Upriserz pentru că suntem în coada clasamentului în Europa la educația continuă (Life Long Learning). Doar 0,9% din populația activă a României se implică în procesul de învățare continuă după terminarea studiilor formale. Misiunea Upriserz este să crească acest procent până la 11%, media Europeană.

În “hainele” cărui domeniu te simți cel mai bine? Când ești expert în creșterea IMM-urilor, când ești speaker pe scenele lumii, când ești scriitor, când ești antreprenor de succes?

Toate “hainele” pe care le îmbrac îmi plac, altfel nu le-aș mai îmbrăca. Din fericire, am ajuns să fac doar ce îmi place și restul să pot să deleg. Dar la fel ca la haine, am și eu o “haină” care îmi place mai mult. Este cel de educator. Nu neapărat speaker, pentru că nu tot timpul contextul de educație pe care-l am este în fața unui public sau pe o scenă. Când scriu un articol educativ, când țin un webinar, când vorbesc de pe scenă, când fac un live sau când povestesc cu un antreprenor la telefon, mă împlinește. Mă încarcă de energie și aș putea să fac asta non-stop.smiley

Să ne legăm acum un pic de ideea de a raporta experiența la cifre… dacă ai trece tot ce ai făcut printr-un filtru al cifrelor… cum ai răspunde la întrebarea: ce ai făcut în ultimii 20 de ani?

Oh… ce întrebare. smiley M-ai făcut să mă gândesc la tot ce am făcut de la 18 ani.

Am avut 4 locuri de muncă unde am fost pe 13 posturi diferite. Am trăit în Portugalia 6 ani și în România 12 ani. Am avut 9 firme, dintre care unele le-am falimentat, altele nici nu au pornit fiind eșecuri de la început, unele le am și acum și unele le-am vândut.
Am construit a treia cea mai mare firmă de training din România, am susținut peste 1.500 de evenimente live la care au participat peste 200.000 de persoane, creez conținut zilnic pentru peste jumătate de milion de persoane care mă urmăresc în on-line, am filmat video-uri virale cu milioane de vizualizări (+ 7 milioane cel mai vizualizat), sunt singurul român care a câștigat de două ori premiul de Speaker-ul anului în România și singurul român de etnie maghiară care a câștigat vreodată acest premiu, am fost nominalizat la antreprenorul anului și considerat în top 10 personalități din lume admirați de liderii din România. Am avut de-a lungul anilor peste 50 de angajați, am generat vânzări de peste 10 milioane de euro în firmele mele, clienții mei au ajuns la vânzări cumulate de sute de milioane de euro, am dus sute de firme de la câteva zeci de mii de euro vânzări la sute de mii, milioane și chiar zeci de milioane de euro, la webinariile on-line am mii de participanți (probabil că dețin recordul la cel mai mare număr de participanți la un webinar on-line în România), am donat peste 500.000 de euro în cei 12 ani, am plătit impozite de peste 1 milion de euro și am două femei super fericite în viața mea: soția și fetița. 🙂

Cum te găsește cel mai incert an al ultimilor decenii?

Mai pregătit. De mai bine de 10 ani ne pregătim pentru o recesiune. Nu pentru pandemie. Nu pentru nebunia generată de pandemie, dar pentru criză ne pregătim de mult timp. Am mutat afacerea în on-line în urmă cu aproape 2 ani, lucrăm de la distanță de mai bine de un an, am o echipă super performantă și independentă care îmi oferă libertate să lucrez de oriunde din lume.

Am avut banii puși deoparte în contul de economii și puteam să rezistăm luni bune fără încasări și eram pregătiți să profităm de oportunități.

Cum este Lorand, omul care ești astăzi?

În proces de dezvoltare. Aș putea să spun că m-am maturizat mult în ultimii ani, dar realizez că mai am mult, de aceea pot spune că sunt într-un proces continuu de dezvoltare.

Lupt cu “demonii” mei și încerc să renunț la bagajul emoțional din copilărie și tinerețe. Mă cizelez și caut să mă descopăr în totalitatea mea, nu doar părțile care îmi convin și care “dau bine”.

Ce nu ai spus niciodată despre tine și ai vrea să se știe?

Având în vedere că am ales să am o viață destul de publică, nu știu ce ar putea să fie nespus sau nearătat.

Ce nu spun și cred că e important de știut e că, deși sunt o persoană publică, puțini sunt cei care mă cunosc cu adevărat.

Defectul care te ajută cel mai tare să creezi?
Egocentrismul. Dorința de a le arăta altora că pot și că sunt bun. Dar în timp am realizat că deși la început m-a ajutat, ca să lupt și să nu renunț, ulterior m-a frânat. De aceea, am început să lucrez de câțiva ani cu psihologi și mai mulți coach-i să cizelez această trăsătură.

Dar calitatea care îți stă frână la manifestarea inspirației?

Perfecționismul. Îmi place să fac lucrurile bine. Dar de multe ori asta face ca să nu mai fac deloc.

Cum monetizezi artistul? Iată o întrebare din partea celor care se ascund sub frica: din creație nu poți trăi!?!

Foarte bună întrebare. Există o combinație fără de care e adevărat ca nu poți trăi din creație. Cunosc, și sigur și tu cunoști, artiști super talentați care mor de foame și artiști mai puțin talentați care fac o căruță de bani.

Arta (creația) trebuie combinată cu abilitatea de a vinde. Trebuie să știi să te vinzi. Trebuie să știi să te market-ezi în piață. Trebuie să știi psihologie umană și persuasiune. Trebuie să știi business dacă vrei să transformi arta în afacere și mai presus de orice, trebuie să lucrezi la convingerile tale limitative.

Ce i-ai spune un Creator în blocaj?

Cred că fiecare creator ar trebui să-și identifice zonele care îi stârnesc creativitatea și ori de câte ori simte blocaje să se întoarcă acolo. Eu, de exemplu, sunt foarte creativ când sunt în concediu și citesc sau ascult cursuri. Inclusiv prima carte pe care am scris-o, a fost în doar 3 zile, retras la o cabană de lângă Cluj.

Identifică aceste zone (fizice sau mentale) și accesează-le ori de câte ori este nevoie.

 

Ai ritualuri de creativitate? Dacă da, care sunt?

Cum spuneam mai sus, devin creativ când sunt deconectat de la tot ce fac în mod frecvent.

Și aș mai adăugă faptul că devin foarte creativ atunci când cunosc foarte bine “clientul” căruia mă adresez cu creațiunea mea.

Pentru artiștii, trainerii, speaker-ii, scriitorii (până la urmă, comunitatea de creativi) care își doresc să performeze pe piața internațională, ce sfat ai pentru ca ei să se exprime global? De unde să o apuce?

Să înceapă odată! smiley

Motivul pentru care nu strălucim mai mult pe piața internațională e că avem o părere proastă despre noi. Trebuie să ținem minte că toți experții au fost începători și toate vedetele probabil că au fost ridiculizați la un moment dat. 

Semnătura ta creativă stă în… (completează, te rog) înțelegerea profundă a celui care mă ascultă.

*******************************************************************************************************************************************************************************************

Vrei chiar acum să accesezi soluțiile de mai sus și să afli mai multe detalii?
 

Upriserz este platforma care oferă soluții practice la provocările din afacere și carieră. Conține soluții video pentru sute de probleme pe care le pot întâmpina antreprenorii, dar și angajații în vânzări, marketing, resurse umane, finanțe, leadership, dezvoltare personală și creștere accelerată în carieră.

Romania Rise Up este o platformă integrată de masterclass-uri, webinarii, articole şi interviuri, materiale educaţionale disponibile gratuit, care tratează cele mai stringente probleme generate în mediul business de criza Covid. Printre cei care s-au alăturat proiectului Romania Rise UP: Robert Rolih, expert internaţional în investiţii şi autorul best-sellerului The Million Dollar Decision, economistul Iancu Guda, Adrian Dragomir, co-fondatorul platformei termene.ro, Radu Hasan, CEO Smartbill, Dan Sulica, Valentin Nedelcu (experţi în investiţii şi educatori în finanţe personale), Monica Ion (expert în remodelarea creierului), Anca Ghinea (expert în creativitate), Raluca Culda (expert în resurse umane), Cosmin Daraban (expert în comerţ on-line), Olivia Podobea (expert reorientare în carieră). Ei aduc un mesaj de bine, în mijlocul furtunii, un mesaj de acţiune.