Interviul al treilea al campaniei Artistii merită văzuți, 2021 o are în centru pe Sabina Elena Legănaru: o artistă și o antreprenoare născută în Horezu, care trăiește și creează în prezent în București.
După ce a absolvit facultatea de Matematică in cadul Universității din București, după ce a fondat o companie IT și pe când fiica ei avea 5 ani, Sabina a decis să meargă să studieze pictura timp de 2 ani în Italia și încă 5 ani în România la Universitatea Națională de Arte.
Sabina își folosește atât abilitățile analitice, cât și emoțiile pentru a deconstrui diverse concepte, obiecte și realități și pentru a le realinia pentru a crea o nouă perspectivă. Ea „sparge” lucrurile cu ajutorul emoțiilor ei și a energiei din jur pentru a le descoperi esența.
Abilitatile analitice și creative au ajutat-o să construiască și să gestioneze cu succes două companii IT: una în România (15 ani) și una în New York (5 ani) cu clienți din industria home & decor și fashion. Îi place să-și folosească creativitatea pentru a găsi soluții originale în proiectele sale.
Libertatea este importantă pentru ea, de aceea a atras-o expresionismul abstract.
DESPRE campanie:
Campania Artiștii merită Văzuți, 2021, realizată de www.kreatoria.ro și Galeria Galateca aduce în prim plan arta integrată prin artiști multidisciplinari de mare valoare din noua generație dar și nume de referință cu zeci de ani de experiență. Campania a fost inițiată în 2020 din dorința de a aduce un suflu nou ancorat în realitatea practică: dialoguri de referință și manifestare expozițională.
Interviul cu Cristina Cerga, co-fondator WOOBA îl poți citi aici.
Interviul cu Mihaela Coman îl poți citi aici.
1. Să ne imaginăm că viața ta și tot ce ai creat până acum este transpus într-o singură lucrare. Ce titlu ar purta și cum ar arăta?
Eu iubesc să combin diferite instrumente și tehnici. Sunt într-o căutare constantă de a dizolva materia și de a descifra fluiditatea mișcării. Îmi place să abordez un subiect din perspective diferite; acesta este motivul pentru care mă definesc că o artistă duală. Dintotdeauna mi-am folosit atât abilitățile analitice, cât și emoțiile pentru a deconstrui diverse concepte, obiecte și realități și pentru a le realinia, pentru a crea o nouă perspectivă, și pentru a le descoperi esența.
Din copilărie am amintiri gravate în minte cu grădina bunicilor mei, flori puternic parfumate și pădurea, texturile din pădure sunt mereu active în mintea mea. Cred că lucrarea s-ar numi “Copilărie”, vă fi o lucrare realizata în ulei pe panza , în stil expressionist abstract, cu inspirație din experiență copilăriei și impresiile din mediul meu de zi cu zi de astăzi.
2. Din punctul tău de vedere, ce înseamnă un CREATIVE ICON în ceea ce privește domeniul artei?
Nu mă preocup de obicei să mă gândesc la atfel de întrebări sau să cercetez cine sau ce ar fi un creative icon. Bineînțeles, cu toții suntem creativi, într-o mai mare sau mai mica măsură. Creativitatea vine din sufletul fiecăruia, te naști cu ea, o ai sau nu o ai într-o proporție mare. Bineînțeles, societatea, mediul, te stimulează dar daca nu ai ce să dai și nu ai generatorul în tine atunci nu prea poți face nimic.
3. Când creezi cel mai bine și care sunt ritualurile de creativitate pe care le urmezi?
Nu aș putea spune că am ritualuri de creativitate dar periodinc încerc să mă recentrez, să mă concentrez pe interiorul meu. Îmi pun adeseori problema de a nu mă dilua în exterior, permanent exersez revenirea către mine, focusarea pe trăirile interioare și pe componentele pe care le-am primit de la Dumnezeu.
4. Arta în pandemie. Care sunt lucrările de referință create și expuse în 2020 și ce urmează în 2021?
În perioada pandemiei am creat o serie de lucrări numita Fleeting Reality. Această serie dezvăluie partea pe care aleg să o redeschid, sperând să fiu capabilă să proiectez ceea ce simt. Prin crearea unor tuse voluptuoase pe pânze, am vrut să sugerez importanța spațiului „încărcat” în care am trăit și am lucrat. Culorile și contrastele redau sentimentele schimbătoare, așa cum este realitatea trecătoare.
5. Cum monetizezi arta? Iată o întrebare din partea celor care se ascund sub frica: din creație nu poți trăi?! Cât mai este artă și cât marketing acum?
Eu consider că daca ce faci este făcut din tot sufletul și cu toată implicarea vine ușor și partea de monetizare. De cele mai multe ori vând lucrările cunoscuților sau persoanelor interesate de arta care au aflat de mine și au văzut lucrările mele prin intermediul cunoscuților. Desigur partea de social media ajuta destul de mult în procesul de creare de imagine/brand personal dar și în cel al vânzării. O prezența constanta în retelele de socializare aduce un plus.
6. Cât de important este că artistul să-și îmblânzească fricile, emoțiile, grijile și să aducă în opera să o energie creatoare plăcută?
Este greu de îndeplinit aceasta îmblânzire a fricilor, emoțiilor și grijilor. Cred că e important să fim conștienți de toate acestea și să le transformam într-o forma de arta cu care să întâmpinam privitorul intr-un mod cat mai constructiv. Artistul propune, uneori fară intenție, o arta care încorporează, mai puțin sau mai mult “vizibil” fricile, emoțiile, grijile. Toate sunt parte din el, din construcția lui (și le folosește chiar inconștient).
Privitorul poate fi pregătit pentru a primi o provocare, un mesaj cu o direcție de instrospectie sau doar o experiență estetica plăcuta. Depinde foarte mult de filtrul privitorului, de “ochelarii” pe care îi poartă acesta. Opera de artă e de altfel o oglindire a structurii privitorului.
7. Dacă ar fi să realizezi un top de 3 lucruri pe care trebuie să le puncteze un artist pentru a deveni un ICON pe nișa lui, care ar fi?
Ideea asta de ICON cred că este limitativa pentru un artist. Un artist își face treaba cât poate de bine, el trăiește arta și trăiește prin arta. Domeniul artei, oricât de mult a escaladat el și oricât de mult s-a transformat, rămâne zona cea mai organica, e reflexia unor suflete și a unor trăiri. Rezultatul, brut, direct, este subiectiv și greu de comparat de la un artist la altul. Nu putem vorbi de o structura atât de mecanică ca să putem face astfel de organizări.
Articole recente
Despre mine
Om creativ, Mom of twins, Creative Manager, Trainer CREATIVITATE&SCRIERE CREATIVA, kreatoria.ro
Ultima carte publicata
Categorii
- Au ceva de spus (156)
- Cu dichis (20)
- Haine creative (1)
- Kreatoria Mom (1)
- lifestyle (22)
- Noutăți (142)
- simple (2)
- Viața este frumoasă (67)