Despre campanie.
Am urmărit cu atenție ceea ce acum în mediul digital înseamnă impactul unei comunități.
Și cu mai multă atenție câteva linii speciale integrate:
cea a amprentei feminine în spațiul online, al forței feminine de grup.
The rise of women este un fenomen cert și doar dacă închizi adânc ochii, nu-l vezi, nu-l simți. Femeile devin vizibile prin ceea ce construiesc. Construiesc împreună printr-un efect de coagulare.
De multe ori spun că am o minte ascuțită de bărbat într-un corp de femeie, așadar această campanie nu este despre femei, ci despre FORȚA* femeilor fără a diminua cu nici măcar un strop din forța bărbaților.
Femeia. Comunitate. este o campanie care nu pune în antiteză, ci în colaborare.
este trainer, consultant, autor și antreprenor.
:
Cartea „Eliberează-te de stres” este un ghid practic și actual, care te ajută să preiei controlul vieții tale și să prețuiești fiecare clipă. Cartea Femeia Independentă este un ghid de dezvoltare personală pentru femei. Este o carte născută din dorința autoarei de a vedea cât mai multe femei fericite și împlinite.
Dar Daniela mai este ceva, este fondatoarea grupului: Dezvoltare personală pentru femei – Femeia Independentă (4,7 mii member). Nu degeaba, de câțiva ani, Facebookul încurajează dezvoltarea, animarea grupurilor, comunităților. Am fost curioasă să aflu de la Daniela ce înseamnă pentru ea o comunitate performantă, ce valori umărește, ce are grupul Femeia Independentă special și cu ce poate ajuta.
Ce înseamnă o comunitate în general? Ce înseamnă o comunitate puternică pe Facebook și care ar fi rolul ei?
Din punctul meu de vedere, o comunitate înseamnă un grup de oameni cu valori și interese comune. O comunitate puternică se formează atunci când membrii sunt prezenți, implicați, activi. În sensul că oferă și primesc suport, feedback, încurajare sau chiar ajutor fizic, concret.
Rolul unei comunități este să ne ofere sentimentul de apartenență, să ne simțim înțeleși, apreciați și validați. Orice facem, cu toții tânjim după satisfacerea acestor nevoi specific umane. Iar o comunitate, fie că este online sau off-line, ne ajută să răspundem acestor nevoi.
De la general la particular. Ce aduce Grupul Femeia Independentă?
Ce am spus mai devreme. Diferența dintre grupul meu și altele este dată de VALORILE care stau la baza lui și implicit sunt valori pentru majoritatea membrelor: Libertate, Dezvoltare, Iubire, Respect, Contribuție. Acestea sunt valorile mele și ale întregului proiect
Ce indicatori de performanță urmărești în comunitate? Dar la nivel uman?
Nu m-am gândit niciodată la comunitate prin prisma “indicatorilor de performanță”. Dar acum că îmi pui întrebarea atât de pragmatic îmi dau seama că urmăresc să se păstreze tematica grupului – dezvoltare personală și profesională. Resping foarte multe postari irelevante pentru grup sau care nu respectă valorile grupului. Urmăresc și o creștere organică sănătoasă pentru că în România chiar este mare nevoie ca mesajul meu și valorile pe care le promovez să fie integrate de cât mai multe femei.
La nivel uman totul se bazează pe Respect, Asertivitate, Contribuție. Țin foarte mult la a păstra tonul discuțiilor în această direcție.
Care sunt ingredientele din spatele acestei rețete diferite a grupului pe care îl coordonezi?
O comunitate înseamnă diversitate. Inevitabil apar și opinii diferite și chiar croiuri umane incompatibile. Ce faci pentru a soluționa conflictele?
Am preîntâmpinat această întrebare se pare. Apar rar situații conflictuale pentru că nu oricine are acces în grup. Cine vrea să facă parte din comunitatea noastră, răspunde la 3 întrebări, știe “conditiile” și le respectă. Tind să cred că în timp grupul se “curată” singur în mod natural și tăcut. Cine simte că nu rezonează cu noi ne părăsește. Deși, majoritatea își cheamă prietenele.
Cum definești o comunitate funcțională? Ce ar trebui să conțină un bun Community Manager pentru a genera binele în cadrul comunității?
Bună întrebare! Cred că în primul rând îi trebuie timp, valori solide pe care să le respecte și să le insufle în comunitate, să aibă bune abilități de comunicare, empatie și fermitate în același timp. Și valabil în orice activitate, un DE CE foarte clar. DE CE fac eu acest lucru?
Aș vrea să intrăm, atât cât îmi permiți, în culisele grupului pe care îl coordonezi. Cum e în culise?
Nu există culise decât în munca pe care o fac eu și moderatorii pentru a filtra accesul în grup și postările ce urmează să fie aprobate.
Cum se stabilește strategia/conținutul/colaborările?
Aș vrea să spun că am o strategie bine gândită și analizată… dar Nu am. Acționez destul de mult în baza instinctului și urmăresc procesul… să văd unde mă duce. De-a lungul timpului, am avut mai multe idei, le-am testat și am păstrat acele lucruri care mi s-au părut a fi apreciate de membre, care generează activitate, comunicare, deschidre, creștere.
Acum dacă te uiți pe grup, pare că este o strategie foarte bună. De fapt, s-a format în timp, în mod oarecum natural zic eu.
Cum s-a schimbat grupul de când a început pandemia?
A crescut, este mai activ pentru că și eu sunt mult mai activă (am mai mult timp pentru el). Mi se pare că se maturizează.
Lumea se schimbă și totuși reperele de valoare rămân (vreau să cred asta) la fel. Pentru tine, ce reprezentare are succesul? Până la urmă, cum califici o zi bună și valoroasă?
Pentru mine nu se schimbă VALORILE. Și o zi de succes, ca și o viață de succes, este aceea trăită în armonie cu valorile personale.
Kreatoria.ro este site-ul destinat creativității și inspirației pentru viață (profesie, viață personală, vocație) și nu pot să profit de ocazie să nu te întreb ce te inspiră pentru a-ți continua drumul? Ce te îndeamnă/motivează să te trezești dimineața dpdv. profesional și personal?
Tot valorile… Mi-am construit o viață pe care o iubesc. Mă bucur de somn așa cum mă bucur și de zilele în care stau toată ziua în sală de training, sau am 4 ședințe de consultanță, sau doar scriu sau doar citesc sau călătoresc sau lenevesc, fac mâncare și curat în casă.
Articole recente
Despre mine
Om creativ, Mom of twins, Creative Manager, Trainer CREATIVITATE&SCRIERE CREATIVA, kreatoria.ro
Ultima carte publicata
Categorii
- Au ceva de spus (156)
- Cu dichis (20)
- Haine creative (1)
- Kreatoria Mom (1)
- lifestyle (22)
- Noutăți (142)
- simple (2)
- Viața este frumoasă (67)