Viața din 2020 este cu totul diferită față de tot ceea ce noi, cu toții, am trăit până acum la nivel global, în consecință, și educația superioară, de tip universitar ar trebui să se alinieze la cerințele de astăzi.

Mi-a plăcut din discursul pe care reprezentantul Tiffin University în România l-a avut în dialog cu mine, segmentul de metodă Learning by Doing, metoda de studiu dezvoltată de Harvard Business School: tinerii intră în contact cu situații comerciale concrete, care necesită rezolvări în timp real, cu accent pe rezultate tangibile, care le schimbă perspectiva asupra carierei pe care vor s-o urmeze.
Anul acesta, și din cauza pandemiei, au introdus cursuri noi precum Inovația, Finanțe Internaționale etc.

Da, este o variantă educațională mult peste medie ca efort financiar, de aceea, întrebările mele s-au dus spre zona de ce are deosebit, ce o recomandă și mai ales cât practic include în structura abordată.


1. Ce e creativ, nou, inovativ în cursurile și metodele Tiffin University?
 

Ne mândrim cu faptul că Tiffin este singura universitate din România care oferă programe internaționale de licență în administrarea afacerilor din SUA și Executive MBA, predate exclusiv de profesori americani. Prin modul lor de abordare și prin intermediul metodelor lor de predare, învățământul superior capătă o față practică, ea devină relevantă pentru tineri în sensul că îi ajută să învețe eficient și să se concentreze pe acele caracteristici care contează cu adevărat.

2. Lumea se schimbă radical, cum fac față și se adaptează cursurile?
 

Tinerii din ziua de azi sunt tot mai concentrați pe rezultate, ei vor sa vadă modul concret în care îi ajută o informație nouă, vor să găsească sensul în tot ceea ce fac. Din acest motiv, la Tiffin am adoptat metoda de studiu Learning by Doing, dezvoltată de Harvard Business School. Prin această metodă, care folosește studiile de caz (învățarea prin practică), tinerii intră în contact cu situații comerciale concrete, care necesită reszolvări în timp real și care, printre altele, le dezvoltă abilitățile de lider, de lucru în echipă și de luare a unor decizii eficiente. Ei au, astfel, parte de o experiență completă, cu accent pe rezultate tangibile, care le schimbă perspectiva asupra carierei pe care vor s-o urmeze. În plus, fiecare studiu de caz necesită analizarea situațiilor de business din toate perspectivele, interpretarea, dezbaterea și dezvoltarea lor în moduri creative.
De asemenea, ca să ținem pasul cu schimbările pieței și ale societății, în general, profesorii noștri actualizează an de an studiile de caz și programa cursurilor, pentru a fi cât mai relevante pentru mediul economic și social actual. Spre exemplu, în ultimii doi ani, am introdus în curriculum nostrum de MBA programe ca:
–        Innovative decision making
–        Negotiations and Conflict resolution
–        International Financial Management
3. Cât îl ajută pe un top manager/manager/freelancer/ antreprenor/ cursurile din cadrul programului vostru de MBA?

 

Poate cele mai relevante aici sunt feedback-urile primite de la absolvenții noștri, atât antreprenori cât și manageri care lucrează în companii naționale și internaționale, în România și în străinătate.
–       ”Un EMBA are menirea să sprijine profesioniști care au deja o carieră pentru a deveni lideri mai buni. Cred că fiecare folosește în felul său studiile în viața profesională. Mie mi-au fost de folos în a aborda în mod mai creativ sau mai holistic anumite provocări din business. MBA-ul mi-a reafirmat ce fac în fiecare zi: să iau fiecare curs ca pe o provocare pozitivă, pentru că astfel există doar opțiunea de a reuși”. (Ruxandra Vodă, Corporate Communications Director, Telekom România)
–        ”Odată cu trecerea timpului, cu 20 de ani de experiență în vânzări, ajungi să crezi că le știi pe toate, că nimic nu te mai surprinde și că succesul îți este garantat. Și ajungi în acea zonă de confort care ne face cel mai mare deserviciu posibil. Până ajungi să dai cu capul… și să realizezi că lucrurile se schimbă mai repede decât puterea noastră de reacție, că businessul devine dependent de tehnologie și că noua realitate în care trăim este despre schimbare permanentă, adaptare, viteză de reacție, capabilități multifuncționale și, poate cel mai important, că oamenii și echipele pe care le-ai construit și condus au nevoie de un nou model de lider. La finalul unui program de Executive MBA nu te poți considera expert în toate disciplinele studiate, nici nu ai avea cum să te specializezi în doi ani în toate ariile de business. Dar în mod sigur vei avea o întelegere mai bună a contextului general, local sau global, îți vei îmbunătăți structura, disciplina, Team Work, Communication și Presentation Skills, Decison Making. Nu în ultimul rând, vei identifica noi perspective de abordare în zona de People și Leadership”. (Mihai Voicu, Director General al Bergenbier SA)

–        ”EMBA-ul îți oferă un manual de utilizare al businessului, îți deschide ochii în a vedea care sunt „uneltele” de care ai nevoie și îți arată că mai există și alți oameni în lume cu aceleași probleme și la multe dintre ele îți oferă și soluții. Am ales un EMBA pentru toate motivele enumerate mai sus și pentru că indiferent de câte cursuri o să mai fac, tot timpul o să mai fie ceva de învățat. Dar și pentru că participarea la EMBA mi-a dat posibilitatea să ies din mediul meu zilnic și să fac parte dintr-o echipă de la care am avut foarte multe de învățat, atât de la colegii mei, cât și de la profesori. Sunt pasionat de stilul de management din SUA, iar Tiffin EMBA este singurul program care mi-a oferit posibilitatea de a învăța de la profesori americani”. (George Berar, antreprenor, CEO la BenGEN, Las Vegas, Nevada)

4. Care este principalul ”impact” al metodei learning by doing asupra celor care provin din licee de stat, unde metodele de predare sunt clasice?
 

Avantajele sistemului de învățământ american, cel pe care am ales să-l reprezentăm în România, în cadrul Tiffin University, sunt date mai ales de metoda de predare Learning by Doing. Așa cum spuneam mai sus, este un model practic de studiu, cu exemplificări din realitate, studii de caz, jocuri de rol, etc. Astfel, studenții învață să asimileze informațiile într-un mod practic, să știe cum este optim să se comporte într-o situație de business după ce au trecut și prin scenariul cel mai prost și prin cel recomandat de bunele practici. Pentru noi, este important ca scoala să aibă capacitatea să te dezvolte multilateral.