Pe Mihaela Dragomir (owner Ella Congres&Events, dar și creatoarea Elite Art Club UNESCO) am cunoscut-o în cadrul webinarul de Creativitate și Reinventare pe care l-am susținut în cadrul campaniei Romania Rise UP-Lorand Soares Szasz.  Ea a fost câștigătoarea unei consultanțe gratuite de business. De atunci, ne-am tot dialogat pe Facebook, despre provocări, soluții, posibilități.

M-am gândit să port din nou un dialog cu ea, pentru că are o vastă experiență în organizarea de evenimente (domeniu foarte afectat de pandemie), dar și pentru că (și) ea crede că prin disciplină trebuie să se găsească soluții chiar și în aceste vremuri grele.

Este creatoarea festivalului Classics for Pleasure, care anul acesta împlinește 10 ani de zile- un festival carea onorează pasiunea pentru muzică, noblețe. Anul acesta, eforturile au fost și mai mari datorită contextului și restricțiilor. Am mai vrut să discut cu Mihaela, pentru că este un creator modest, un om care inserează în discuție cu fragilitatea bunului simț, detalii pe care alții le-ar afișa ostentativ: evenimente organizate la care au participat membri ai Casei Regale, figuri marcante din cultură, medicină, teatru etc.

Interviul face parte din Creative Business Serial- interviuri în care prezint business-uri care mișcă un ceva în cei cărora se adresează, producând un impact mental, sufletesc, financiar ca niște unde care se propagă.

De ceva timp, găzduiesc pe kreatoria.ro poveștile unor business-uri potrivite pentru 2021 care aduc noul, povestea, interesantul alături de un model de business performant și de originalitatea matricei de marketing.
Unele sunt start-up-uri, altele sunt intrate deja în rulajul provocări – reușite.
În primii ani am căutat aceste business-uri cu neoboseala creatorului care simte că/ sau poate își dorește să vadă orizontul unei noi arhitecturi de business, iar în ultimul timp mă bucur să observ că bat la ușa Kreatoria.ro tot mai mulți astfel de tineri creativi cu business-uri inovative.

(Classics for Pleasure-2019)

1. Ce înțelegi prin businessuri creative? Și ce au creativ liniile de activitate de care te ocupi?
Afaceri în mișcare, deschise către noi experiențe, flexibile, inovatoare în care oamenii creativi sunt motivați să-și expună ideile neobișnuite.


De la începuturile mele ca antreprenor creativitatea a fost elementul de diferențiere ce a însoțit activitatea mea, chiar și într-un business aparent reglementat și standardizat: organizare de evenimente medicale. Și  am intervenit prin elemente creative asupra fiecărui aspect al unui eveniment: de la organizarea sa în locații neconvenționale precum muzee, săli de concerte, săli de expoziție, pȃnă la includerea unor elemente artistice care au dat culoare și celor mai sobre congrese și conferințe. În plus, am adus arta în toate formele sale în mijlocul oamenilor, chiar și acolo unde ei se așteptau mai puțin. De exemplu, Congresul Național de Medicina Internă a avut de la primele ediții sesiuni de pictură la șevalet – “Art Moment” – în care medicii erau invitați să se folosească de culoare sub îndrumarea unui curator, pentru a se destinde sau pur și simplu a da frâu liber imaginației. De asemenea, au fost incluse concerte de muzică camerală, seri cu surprize muzicale, speakeri motivaționali. Îmi amintesc cu mult drag de intervențiile inedite cu Dan Puric, Maestru Radu Beligan, concertele cu Gheorghe Zamfir, concertele clasice cu Trei Soprane sau Trei Tenori, Corul Madrigal, Nico și Vlad Miriță, Teodor Ilincăi, Paula Seling și mulți alții. Îmi place să spun că noi, cei de la Ella Congress & Events, făurim evenimente cu suflet.
 

Cea de-a doua linie de business pe care o conduc este CREATIVITATEA ȊN TOATĂ SPLENDOAREA EI – Asociația Elite Art Club UNESCO, singurul reprezentant Jeuneses Musicales în România. Am înființat asociația împreună cu soțul meu în anul 2003 și am realizat evenimente culturale recunoscute pe plan național, European și chiar mondial. Am creat branduri culturale precum tabăra de arte vizuale Pictori de azi la Balcic, proiect lansat în 2004 care și astăzi atrage unii dintre cei mai mari artiști plastici din România. Acest proiect a conturat crearea unei galerii de artă: Elite Art Gallery care are o foarte bogată si diversă activitate curatorială, completată de magazinul online Weshopart (www.weshopart.ro). Proiectele de artă vizuală sunt multe, au concepte curatoriale îndrăznețe și au ca misiune promovarea tinerilor artiști români și din Republica Moldova.
Alte branduri ce stau sub umbrela Elite Art Club UNESCO sunt marile concerte de muzică clasică – Proms of Delight – desfășurate ani la rând la Ateneul Roman, Concursul Internațional de Dirijat Jeunesses Musicales București ajuns la a X-a ediție sau Classics for Pleasure – cel mai mare festival de muzică clasică în aer liber din Ardeal- care anul acesta a ajuns la a X-a ediție și se va desfășura în perioada 13-15 august 2020 la Sibiu

(Educație pentru sănătate)

2. Pandemia a dat o întorsătură a vieții extraordinară, dificilă, radicala, chiar. Cum ați rezistat, cum v-ați reinventat și ce linii de viitor vezi pentru businessurile pe care le coordonezi?


Primul gând a fost să rămânem sănătoși și să organizăm activitatea firmei de acasă (remote). Într-adevăr, toate domeniile de activitate de care mă ocup sunt grav afectate. Am făcut toate scenariile posibile din punct de vedere financiar. Aici creativitate de rezistență!! Obiectivul nostru a fost să nu amânăm niciun eveniment. Am adaptat și reprogramat evenimentele online. Am creat noi proiecte precum:
-Societatea Părinților Informați făcând primele webinarii educaționale și de informare pentru părinți și cadre didactice pe teme de somn, vaccinare, psihiatrie, oftalmologie, nutriție, alergii, evenimente cu peste 1000 de participanți.
-Medicina bazată pe dovezi în contextul noii pandemii cu virusul SARS COV2, alt webinar dedicat medicilor în colaborare cu Societatea Română de Medicina Internă.
Până când virusul va fi mai puțin prezent în viața noastră, ne documentăm și realizăm webinarii pe subiecte de interes cu lideri de opinie.
Proiectele culturale derulate la Elite Art Club UNESCO s-au adaptat și ele la mediul online. Spectacolele și proiectele derulate din această perioadă au fost difuzate online, pe mai multe platforme media, astfel că reach-ul a fost mult mai mare (peste 70.000 de oameni / spectacol în toată țara).


3. În timp de criză, antreprenorii se împart în două: cei care fac toate eforturile pentru a se regrupa, modifica, investesc în ei și în promovare și cei care se blochează, așteaptă. Cum ai comunicat din martie încoace, mai ales că domeniile de care te ocupi au fost afectate?

Concursul de dirijat, 2018


Eu fac parte din categoria antreprenorilor care nu stau, caută soluții. Constrângerile financiare sunt mari în această perioadă, când încasările sunt foarte mici sau deloc. Continuitatea și onestitatea au stat la baza comunicării pe toate domeniile de activitate, atât cu clienții noștri, cât și cu furnizorii sau partenerii.

4. Reinventare. Un cuvânt care place sau, din contra, nu place, dar care e real. Cum îl privești tu ca antreprenor care practic este nevoit sa îl exerseze, nu doar sa citească despre el.


Reinventarea este în primul rând un exercițiu de supraviețuire. Celulele corpului nostru se schimbă complet odată la 7 ani, deci ne reinventăm odată la 7 ani din punct de vedere biologic. Cu cât accepți schimbarea mai repede, cu atât exercițiul de reinventare ți se va părea mai puțin traumatizant.

5. Care au fost nevoile neacoperite ale unui antreprenor în această perioadă?

Măsurile legislative care să încurajeze antreprenorii activi.

 

6. Crezi ca este importantă CREATIVITATEA pentru un business?

Depinde de business și în această perioadă cred în creativitate și intuiție. A fost nevoie de curaj și documentare pentru a găsi cele mai bune soluții tehnice pentru a muta sala de conferințe în mediul virtual. Informația transmisă trebuie bine aleasă pentru a ține publicul în fața ecranului.

În plus, în această perioadă de izolare, oamenii au avut nevoie de creativitate și artă în viața lor. Cred că evenimentele noastre online pe parte culturală (Elite Art Club UNESCO) au ajutat la sănătatea spirituală a urmăritorilor noștri.

7. Cum s-au reinventat creatorii de evenimente? Cum a fost migrația în online, de ce a fost necesar și cum ai rezistat?

A fost nevoie de o mare deschidere către tehnologie. Dar a fost importantă și calitatea soluțiilor tehnice alese, calitatea oamenilor cu care lucrezi, pentru ca experiența participanților să fie cel puțin la fel de bună ca în evenimentele face-to face.
 

 

8. Care sunt calitățile care te ajută să găsești soluții creative pentru liniile tale de business?

Respect valorile autentice, îmi ascult intuiția și iubesc evenimentele.

9. Ce se va întâmpla din Septembrie? Cum pregătești toamna aceasta, atipică, provocatoare?

Toamna pentru noi va fi online. Majoritatea evenimentelor sunt programate. Suntem în plină desfășurare a planului de promovare.


10. Semnătura creativă a businessului tău stă în… ?

Făurim evenimente creative și viitorul înseamnă cultură!