Astăzi suntem în dialog cu Raluca Dobrovolschi, consultant de imagine, absolventă a Swiss Image Institute, specialist în etichetă socială și de afaceri acreditat de către Minding Manners, Londra, și membră a celei mai importante asociații de acreditare și dezvoltare profesională a consultanților de imagine, la nivel mondial, Association of Image Consultants International.

Ne mărturisește că toate poveștile din industria modei încep de la pasiunea pentru haine. Raluca, de haine în sine nu a fost vreodată pasionată, ci de modul în care i-au permis să se exprime.
Acum cinci ani a transformat interesul pentru imaginea personală, în profesie și o practică cu convingere, entuziasm și responsabilitate.

Pe Raluca o găsiți și aici.

1. Ce înseamnă creativitate în fashion?

Fără a fi direct implicat în industria modei, creativitate înseamnă a vedea lucrurile dintr-o altă perspectivă decât majoritatea. – O fustă din crêpe de mătase pe care cei mai mulți ar purta-o ca o piesă de cocktail, abordată într-o manieră sport chic cu încălțăminte sport, o fustă dreaptă, care face de regulă parte dintr-o ținută de birou, purtată într-un context relaxat, cu tricou și balerini. Creativitate înseamnă și a nu urma reguli impuse artificial, ci de a le adapta la propria persoană, ori a transforma ceva făcut pentru oricine, într-o piesă gândită parcă numai pentru tine.

2. Cum putem dovedi creativitatea în alegerea ținutelor, sau ce putem face dacă nu ne-am născut cu acest simț?

Creativitatea este o abilitate care se exersează, se dezvoltă cu practica, nu apare din senin. Cum o exersăm? Ieșind din propriile tipare – “nu cred că aș putea purta…”, din tiparele altora: publicații de modă, prietene, persoane publice,  stând departe de liste de must haves, piese ale momentului. Ne dezvoltăm creativitatea și citind cărți de istoria modei, inspirându-ne din imagini vechi.

3. Ce este permis în alegerea pieselor vestimentare și când?

Este permis ceea ce ne pune în valoarea frumusețea naturală, ceea ce este în concordanță cu stilul nostru de viață, valorile în care credem și contextul în care ne aflăm.

4. Ce este cu desăvârșire interzis în asocierile hainelor și de ce?

Interzis în sensul de evitat, de nedorit, sunt ținutele ridicole, lipsite de coerență și logică, alese exclusiv de dragul modei, sau care nu ne flatează fizic.

5. Ce are de transmis profesionistul Raluca Dobrovolschi?

“Imaginea vorbește” este motto-ul meu profesional.  Imaginea vorbește despre noi și în numele nostru, despre convingerile, aspirațiile, mediul din care provenim, actualul statut social, economic și acest lucru se întâmplă fie că vrem sau nu. În fiecare moment, pe stradă, la birou, într-un restaurant, cineva ne privește, ne evaluează și face judecăți de valoare referitor la noi.
“Imaginea vorbește” înseamnă deasemenea că, orice realizare și calitate am avea, nu sunt evidente la prima vedere, de aceea aspectul exterior are rolul de a ne reprezenta, nu de a înlocui substanța, lucrurile fundamentale: inteligența, educația.  De fapt, aceste calități și interesul pentru propria imagine nu trebuie să se excludă reciproc. A arăta neglijent nu este echivalent cu a avea calități intelectuale sau umane, după cum, a arăta bine nu este echivalent cu a fi superficial.

6. Care este moto-ul tău de viață și cum îi inspiri pe cei din jur?

Nu știu dacă inspir pe cineva, dar prin alegerile pe care le fac vreau să onorez valorile în care cred: evoluția personală și sustenabilitatea fiind printre cele mai importante.
Îmi doresc să nu fiu un individ unidimensional sau clișeistic. Lucrez în industria modei, dar în același timp încerc să mă detașez de consumerismul excesiv, încerc să fiu prezentă și conștientă în tot ceea ce fac. Lucrez în industria modei, dar în același timp nu susțin industria de înfrumusețare atunci când aceasta înseamnă aplicații, extensii, construcții de tot felul. Lucrez în industria modei, dar felul în care arată corpul pe sub haine este, pentru mine, mai important decât hainele în sine. Alimentația și sportul sunt preocupări majore în viața mea personală.

7. Un mesaj pentru publicul kreatoria.ro.

Nu păcălești pe nimeni cu un interior gol acoperit de haine frumoase, dar te păcălești pe tine dacă îți imaginezi că vreuna dintre calități îți este vizibilă de sub haine urâte sau nepotrivite.