Am pornit alături de Happy Business Moms Romania o campanie de dialog constructiv cu femeile antreprenor care își căută și sensul și direcția financiară, învățând una de la alta, crescând, căzând, dar stând mereu pe cale și acumulând cunoștinte.

Citește aici întregul interviu cu coordonatoarele HBM Brașov.

Happy Business Moms este, din 2014, o inițiativă a Asociației Happy Moms, este un grup gratuit de suport informațional și motivațional pentru femei antreprenoare sau viitoare antreprenoare, ale căror valori sunt educația, contribuția, colaborarea, empatia.

Astăzi vă redau interviul cu Liliana Damian – coordonatoare HBM Alba Iulia și antreprenor famfam.ro

Femeia. Comunitate. este o campanie care nu pune în antiteză, ci în colaborare.

* peste 500.000 de femei sunt implicate în prezent în afaceri, în calitate de acționari în companii active pe piața din România, potrivit unui studiu KeysFin din martie 2020.

 

 

Femeia-antreprenor. Se vorbește mult în ultimul timp despre acest subiect. Cum te definești tu ca antreprenor feminin?

Femeia antreprenor este creativă, independentă și foarte încrezătoare în forțele proprii (uneori mult prea încrezătoare). Personal cel mai bine m-am simțit în această ipostază, fusesem doar angajată până atunci. Debordam de energie, aveam mereu idei de a o lua de la capăt când ceva nu funcționa, am învățat multe lucruri noi, m-am dezvoltat personal foarte mult, am cunoscut oameni minunați.

Însă ce uităm multe dintre noi este să cerem ajutorul atunci când ne este greu. Am avut un business 4 ani de zile, l-am crescut ca pe propriul copil cu multă iubire și totală implicare însă a trebuit să renunț când nu mă mai regăseam în ceea ce făceam. După câteva luni, am ajuns să-mi spun povestea altor antreprenori care m-au cooptat în actualul lor proiect și m-au investit cu toată încrederea lor. Dorința de a face totul de una singură s-a dovedit a nu fi cea mai bună soluție în antreprenoriat și de aceea acum având încă doi parteneri alături mi-am recăpătat motivația. Așadar doamnelor, nu vă fie teamă să cereți sprijin când aveți nevoie!

Ce are esențial, captivant și diferit business-ul tău?

Cred că simplul fapt că a fost lansat în plină pandemie îl face special și captivant. Chiar și numele ales este unul cu inspirație din această perioadă: famfam.ro adică familia la pătrat sau de două ori familia pentru că în interiorul ei ne-am găsit cu toții liniștea.

2020 este bun, rău sau între? Cum privești acest an strict din prisma business-ului tău?

Este un an atipic, asta cred că toată lumea o spune. Consider că este un an bun pentru că mi-a dat șansa să renasc, să nu-mi pară rău după fostul business și să mă adaptez ușor schimbărilor. De la un magazin fizic am făcut trecerea la online și asta este cea mai mare reușită în acest an, în care online-ul a luat o amploare imensă.

Ce planuri ai pentru 2020 – ultimele luni?

Evident că îmi doresc o creștere a comenzilor pe site și vom gândi strategii de a atrage cât mai mulți clienți dar răbdarea va fi esențială. Fiind noi pe piață, cu un concept de îmbrăcăminte asortată pentru membrii familiei, consider că va fi un proces de lungă durată până să devenim cunoscuți. Dar cu calm, răbdare și încredere vom reuși.

Care sunt KPI’s pe care îi urmărești în businessul tău?

Key Performance Indicators pe care îi urmăresc sunt: numărul de utilizatori, rata de conversie, rata de respingere, numărul de tranzacții, nivelul veniturilor. Având câteva luni de la înființarea cel mai important aspect este creșterea notorietății și deci un număr cât mai mare de utilizatori care să ne viziteze site-ul.

Care consideri că sunt cele mai mari capcane sau obstacole în a avea un drum antreprenorial împlinit: cu rezultate financiare, satisfacții și cu bucuria de a-ți face misiunea?

Piedicile ni le punem singuri, mai ales la nivel mental. Întotdeauna există soluții, dacă vrem să le vedem sau să le găsim. Iar când nu le găsim, să cerem sfatul specialiștilor. Cele mai periculoase obstacole consider că sunt ”barierele mentale” și o organizare deficitară. Fără scopuri clare și bine conturate, fără a avea o direcție, nu avem cum să reușim.

Nu am timp, nu am bani… ce alte umbre mentale te-au traversat de-a lungul timpului?

Nu am încredere, nu am curaj, nu știu, nu pot, nu voi reuși sunt doar câteva umbre mentale pe care le-am traversat de-a lungul timpului și cu o parte din ele încă mă confrunt. Știu că tot eu dețin cheia deblocării acestora însă schimbările pe care le traversez întrețin aceste tipare. Acum că le-am scris am devenit conștientă de ele și cu siguranță le voi șterge din memorie. Mulțumesc pentru întrebare, este una de profundă introspecție care m-a trezit și m-a mobilizat.

Faci parte din HBM – mulțumim HBM pentru duetul în campanie. Cât de important este să faci parte dintr-o comunitate suport care să se alinieze cu tine ca individ, să-ți sprijine pașii? Cum contribui la comunitate?

Sunt onorată să fiu coordonator local al comunității HBM în Alba Iulia. Faptul că educația este scopul principal al asociației m-a atras de la început, iar prin întâlnirile pe care le-am organizat am avut ocazia să cunosc doamne distinse, animate de același țel. Această comunitate este foarte importantă pentru mine deoarece învăț continuu, evoluez, mă descopăr. Ce-ți poți dori mai mult? Contribuția mea constă în timpul pe care îl aloc voluntariatului în această comunitate și faptul că am adus povestea despre educația financiară micuților din Alba Iulia. Sunt recunoscătoare pentru fiecare clipă alături de comunitate chiar dacă acum ne vedem mai mult online.

Kreatoria.ro este site-ul destinat creativității și nu pot să nu te întreb ce are creativ businessul tău?

Ei bine este nevoie de multă creativitate la un site de haine, pornind de la produsele alese, modul cum le „așezăm”, la articolele pe care le scriem pe blog, reclamele pe care le postăm pe rețelele de socializare. Sigur am omis ceva dar la următorul interviu îmi voi aminti.