Campania Artiștii merită Văzuți realizată de Kreatoria.ro și Galeria Galateca scoate în evidență talente artistice vibrante, indiferent de vârstă, ce activează în țară și în străinătate, în arta vizuală contemporană și în alte domenii creative.
Artiști vizuali multidisciplinari, scenografi, designeri de obiect sau din lumea modei, manageri culturali și curatori au creat în această campanie un univers esențial pentru continuitate, pentru cultură și estetică, reliefând: valorile creatorului român, provocarea creației în timp de pandemie, viața de artist, inclusiv destăinuiri în ceea ce privește raportarea la partea financiară și perspectiva socio-economică asupra valorii lucrărilor.

Campania este dedicată creatorilor din România, aducând în prim plan o perspectivă foarte personală (mai ales acum, într-o perioada atipică): ceea ce simte artistul și cum aduce din interior în realitate expresia artistică.

Anca Ghinea, kreatoria.ro, co-creator campanie: Îmbrăcăm CREATIVITATEA în haine de mare ținută și traversăm teritorii de conversație care să aducă în prim plan activitatea artistică, stările unui creator, efortul, modul cum artistul împacă lumea inovatoare cu acțiunile traiului zilnic, cum este afectată arta în pandemie, cum se poate monetiza talentul etc.

Andreea Sandu, Galateca, co-creator campanie: Propunem o serie de interviuri, dialoguri care vor pune bazele unei arhive online de referință, care vor prezenta personalități ale culturii contemporane. Scena de artă contemporană vizuală din Romania are nevoie de mai multă vizibilitate, astfel cred că astfel de campanii pot aduce în spațiul public artiști contemporani foarte interesanți, de o valoare incontestabilă.

Artiștii despre ce înseamnă a fi creator în timpurile actuale:

Sergiu Chihaia (Artist Vizual): Arta funcționează ca o terapie, de care am nevoie constant. Așa că încerc să fiu conectat tot timpul la artă, la frumos. M-am implicat în multe proiecte artistice, care m-au acaparat aproape în totalitate si asta m-a ținut departe de valul de isterie, încât, acum la final de an, constat că am fost mult mai productiv decât în 2019. Citește aici interviul.

Cristina Milea (Scenograf): E momentul tehnologiei. Poți trăi frumos din artă când ajungi să racordezi nevoia pieții cu creația personală! În ciuda faptului că este cel mai ciudat an (emoțional, financiar) pentru un artist independent în pandemie, m-am întâlnit cu varianta mea actualizată în urma izolării. Introspecția mi se pare un punct esențial. Am chestionat importanța procesului de a trăi în timp real, fără a mai amâna decizii și planuri pentru viitor și fără a mai vizualiza “rezultatul” ca fiind motivația supremă. Citește aici interviul.

Daniel Rădulescu (Sculptor): Pentru a trăi din creație trebuie să ieși din frică! Să ajungi să te expui și să te exprimi internațional este un rezultat mai mult decât un plan, dacă îți menții un flux de muncă constant, îți păstrezi vizibilitatea pe piață și mai ales pe social media, acest tool gratuit care folosit inteligent te poate pune în contact cu aproape orice om de pe glob. Citește aici interviul.

Anca Boeriu (Artist și Manager Cultural): Am încercat să înţeleg ce şi cum contează pentru mine ca artist acest moment al pandemiei. De multe ori, pornesc să caut un gând, o impresie pe care vreau să o transmit şi ajung la pasul al doilea, cum să o fac. Creaţia cu tot bagajul ei acumulat într-o viaţă de om, a mea şi în vieţile tuturor, îşi găseşte propriul drum. Citește aici interviul.

Octavian Neculai (Scenograf premiat): Cred că orice artist creator trece prin multiple stări. Nu aș putea să realizez nimic, indiferent de domeniul în care mă exprim, fără a avea o stare sau un carusel de stări, de la iubire la ură, de la prezență la părăsire, de la nevoia de oameni la singurătate și tot felul de stări în procesul creației. Citește aici interviul.
Campania își propune să sondeze artiști din domenii cât mai diverse, devenind o cartografie a momentului, în ceea ce privește arta.