Pe 30 mai, startupurile și-au dat întâlnire la Google Grow Summit. A fost cu adevărat un eveniment la care merită să ajungi. Amploarea, felul în care sunt făcute prezentările (omul de comunicare din mine caută mereu modele profesioniste de a ambala mesajul, inclusiv de a livra o prezentare către 150 de persoane, câte au fost la eveniment), stilul discursurilor, deschiderea spre noi tehnologii și date, la care, altfel nu ai avea acces, sunt cel puțin câteva motive pentru care evenimentul merită a fi pe lista oricărui om care țintește piață internațională.

Internaționalizarea serviciilor a fost punctul cheie al evenimentului și mai ales, cum Google poate să ajute startup-urile să crească intern și extern. Prezentările Google au început cu liderul pe Marketing Google Romania, Dan Oros, care ne-a prezentat ce este vital pentru lansarea pe piața de export. A avut o prezentare foarte atractivă, cu video-uri, date, grafice.

Dan Oros, Marketing Manager Google Marketing Manager:


Cel mai important pentru startupuri este să aibă know-how. Modelul de business Google este să sprijine aceste companii la început, să aleagă noi piețe, bazându-se pe date și nu pe intuiție. Chiar dacă vorbim despre proiecte non tech, cunoscând cum funcționează online-ul este crucial pentru cei care lucrează pe aceste proiecte. Ar trebuie să caute Atelierele Digitale, să caute proiectul Grow România și să fie în contact cu cineva din echipa locală Google.
 

Pentru 60% din companiile care doresc să exporte, lipsa de informații despre piețele externe constituie principala provocare, potrivit unui studiu realizat de Google.

Google a lansat Market Finder în România

Market Finder este un instrument gratuit care ajută întreprinderile mici și mijlocii să-și extindă afacerile în străinătate, prin găsirea de noi clienți și creșterea vânzărilor online externe.

Tot pe 30 mai, Google România a lansat și proiectul Exportă cu Google Atelierul Digital, un program național gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să își extindă afacerea peste granițe.
Programul constă în ateliere dar și consultanță gratuită în hub-urile Google din București, Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara și Iași, cu scopul că antreprenorii să învețe cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor și cum să o implementeze.

Înregistrarile pentru consultații se fac aici:

Idei care mi-au aprins beculețul!


-Doar 2% din brandurile EMEA fructifică ceea ce se numește data driven marketing strategies.

-o persoană accesează de 300 ori telefonul

-sunt peste 2,5 căutări pe Google în 60 de secunde

-în anii 2020, 85% dintre interacțiile cu consumatorii vor fi făcute de roboți/mașinării (not human interactions)

-momentul Hey, Google practic a mișcat sala. Poate visul unei generații, acum o realitate. Cel puțin generația mea visa prin anii 2000, atunci când eram în focul pregătirilor de teste, evaluări, visam să avem un assistant care să ne ajute prin comenzile vocale, nu neapărat la lecții ci la celalalte lucruri pe care noi nu am avea chef să le facem.


Suntem într-o lume a online-ului atât de mult încât, offline înseamnă aproape doar atunci când dormim!

O călătorie ultra mega rapidă!
Am parcurs cu toții ceva borne. De la ipoteza lansată acum câțiva ani, precum că Digitalul este o călătorie și am ajuns la ideea că suntem într-o continuuă transformare. O altă ipoteză vehiculată acum ceva timp anunța revoluția industrială, iar acum pur și simplu se întâmplă, și se întâmplă cu o repeziciune uluitoare.

Ghid de bune practice de la liderii schimbării:
-este extreme de necesară înțelegerea profundă a consumatorului, nevoile și comportamentul lui, la fel că potențialul lui, mai mult decât demographics
-folosirea datelor la o scală nemaîntâlnită până acum pentru a avea integrate strategia, operațiunile, legalul etc.
-comunicarea efectivă cu new media.

Pe scurt, sfaturile Google rezidă în cei 3: Be There, Be useful, Be quick!

Iulia Crișan, Internațional Strategy and Sales Manager Google a avut o prezentare care mi-a plăcut foarte mult, interactivă, plină de conținut, cu un design foarte atractiv.
A început discursul spunând că we don’t connect, we live connected și că oamenii nu se tem de schimbare, ci de incertitudine și de necunoscut!

Și totuși, când și cum începem să gândim în termeni de internaționalizare?
Plan. Build. Scale sunt cei trei pași pe care i-a propus, invitând în scenă astfel nou lansată platform Market Finder, pe care a testat-o în față noastră!

Am testat-o și eu pe Kreatoria.ro și ceea ce mi s-a parut WOW este răspunsurile îți survin extreme de rapid, îți lansează date pentru piețele de export cu cele mai mari șanse, analiză bazată pe datele extrase din site. Pentru Kreatoria pietele cu cele mai mari sanse sunt: SUA, UK, Germania.

De aici, depinde de mine unde, cât și mai ales cum pot să integrez datele folosite.