Helen O’Donoghue, Director, Sunridge Associates a vorbit la cea de-a șaptea ediție a Conferinței de Educație Timpurie First7  – „Cum se adaptează învățarea și copilăria în pandemie?”- organizată de Fundația Acorns, prin divizia de training First7 – Parents & Educators Coaching. Ne-am bucurat că a acordat și un mini interviu către kreatoria.ro punând accent pe minunile copilăriei, chiar și în timpul pandemiei.

1. Care este rolul acestei ediții a conferinței? Și care este tema prezentării pe care o vei expune online?

Această sesiune va explora construirea flexibilității în comunitățile noastre, într-un moment fără precedent, când lucrurile sunt departe de un „normal nou” și obișnuit.

De asemenea, această sesiune se va concentra asupra necesității de a lua în considerare modul în care, într-o perioadă de criză globală, durere, traumă și instabilitate, putem menține în prim plan nevoia de sănătate, siguranță, bunăstare și apartenență a comunității noastre școlare (Maslow), înainte de a se ocupa de curriculum, pedagogie și evaluare (Bloom).

2. Care sunt beneficiile majore ale instrumentelor de învățare timpurie?

Trebuie să le oferim copiilor noștri posibilitatea de a vorbi despre ceea ce știu despre COVID 19, întrucât aceștia se vor confrunta cu dezinformare și mituri. Trebuie să le permitem să-și păstreze o minte și un corp sănătoase în acest moment. Emoțiile lor se pot schimba rapid, și pot arăta acest lucru în mai multe moduri. S-ar putea să descoperiți că, inițial, copiii dvs. sunt entuziaști și apoi, mai târziu, pot avea o cădere, după câteva zile sau săptămâni. Acest lucru este perfect normal și este important ca părinții și profesorii să fie acolo, lângă ei, pentru a explora aceste sentimente într-un mod deschis, cu susținere. Aceasta poate implica comunicare în moduri pozitive, dar realiste, recunoașterea reacțiilor lor individuale, împărtășirea modului în care putem învăța să fim flexibili și adaptabili, să privim noi moduri de învățare și de gândire. Așadar, putem să reformulăm provocările și să nu fim paralizați/blocați de ele.

3. Lumea se schimbă. Cum poți ca părinte securiza conceptul: viața este frumoasă, lumea e grozavă, chiar și în vremurile astea dificile?

Trebuie să vedem copilăria și educația timpurie ca Anii Minunilor, în care toți copiii sunt capabili de lucruri extraordinare. Există un potențial de glorie și fericire pentru toți copiii.

Nu putem schimba provocările cu care se vor confrunta copiii noștri dar, ceea ce le putem oferi sunt abilitățile și dispoziția necesare, astfel încât să poată face față acestor provocări. Putem face acest lucru construindu-le rezistența, optimismul, antrenându-le creierul pentru a adopta o mentalitate de creștere, pentru a menține interacțiuni pozitive cu ceilalți și, doar căutând aceste momente putem savura și simți recunoștință.

Educația timpurie este un moment crucial pentru dezvoltarea abilităților esențiale, cum ar fi flexibilitatea.
Puterea de adaptare pe care copiii și-o dezvoltă în primii ani de viață îi ajută să se pregăteascî pentru dificultățile neașteptate cu care se vor confrunta în perioada de creștere și, ulterior, în viața de adult, care le-ar putea afecta bunăstarea și capacitatea de a-și atinge obiectivele. În calitate de părinte sau de profesor, a-i ajuta pe copiii noștri să îsi dezvolte rezistența la frustare nu înseamnă că îi pregătești doar pentru realizările academice, ci și pentru succesul personal în viitor și pentru bunăstarea lor.

4. Cum pot copiii explora lumea prin intermediul simțurilor?

„Un părinte bun trebuie să-și iubească copilul necondiționat, să-i acorde timp, energie, atenție, să comunice cu acesta  și să viseze (să se preocupe) pentru viitor.”