Am pregătit un mini serial de începere cu dreptul a anului 2021:
1. Evaluarea acțiunilor de marketing realizate până în prezent- articol realizat de Adriana Handaric – marketer, antreprenor, cofondator și managing partener al unei firme de IT. Citește mai jos!
2. Interviu despre valorile bază pentru afaceri – cu Dana Anghelescu, manager cu experiență vastă în business.
3. Articol despre procrastinare, pentru ca să intrăm cu mai puține vicii digitale în 2021, articol realizat de Ema Căpitănescu, Intellitrust.
Invitata mea de astăzi este Adriana Handaric: marketer, antreprenor, cofondator și managing partener al unei firme de IT și aș mai putea adăuga un om foarte plăcut care face lucrurile temeinic.
Am invitat-o în galeria de Guest Writer-i Kreatoria.ro pentru că explică cu multă căldură și cu dorința de a transmite clar cunoștințele ei din cadrul unor domenii variate: marketing, social, IT și financiar.
În același timp, Adriana este Community Manager și membru al boardului de conducere în cadrul Asociației Happy Moms din Brașov, care promovează educația financiară a copiilor și a întregii familii și care susține antreprenoriatul feminin.
Uite cum se descrie Adriana aici: creez și implementez planuri și strategii pentru afacerile mele și pentru antreprenoarele care au nevoie de îndrumare și consultanță în afaceri. Cred în antreprenoriat, îi admir și îi susțin pe cei care aleg această cale și mă bucur să contribui cu ceea ce știu la dezvoltarea și consolidarea afacerilor celor care aleg să lucreze cu mine.
În același timp, am crescut alături de colegele mele din Happy Business Moms o comunitate frumoasă de antreprenoare, prin care susținem dezvoltarea personală și profesională, în armonie cu multiplele rolurile pe care ni le asumăm, zi de zi.
Partea I. Momentul bilanțului. Cum facem marketing în 2021?
de Adriana Handaric
A fost odată ca niciodată un an cum nu s-a mai văzut și pomenit în istoria modernă a omenirii. Suntem la un click distanță unii de ceilalți, atât de aproape și totuși mai departe ca niciodată. Personal și profesional am fost încercați în fel și chip și iată că a venit și momentul bilanțului sau al cugetării, cum îmi place mie să-i spun. Dacă ești antreprenor cu siguranță că 2020 te-a provocat și te-a determinat să folosești multe dintre calitățile și abilitățile, pe care poate nici nu știai că le ai sau poate că ai fost nevoit să înveți altele și să te reinventezi.
De ani buni deja, obișnuiesc ca la finalul unui an să trec în revistă tot ce s-a întâmplat bun sau mai puțin bun, să parcurg mental evenimentele semnificative și să-mi însușesc lecțiile și bucuriile care mi-au fost oferite.
Și când se încheie un an cum a fost 2020, dar nu numai, poate că ar fi bine să ne întoarcem la de ce-ul nostru, la misiunea noastră și a afacerii dar și la viziunea pe care o aveam, iar unul dintre secretele dezvoltării și creșterii unei afaceri este planificarea. Aceasta începe întotdeauna cu o evaluare a situației prezente.
Așadar, dragă antreprenorule, ia loc confortabil la biroul tău, folosește cu încredere hârtia virtuală sau poate pe cea clasică și începe cu de ce-ul tău. După un an ca 2020 sunt șanse mari ca tu să te fi schimbat și implicit și afacerea ta.
Cred în introspecție și în beneficiile pe care le aduce ea. Întreabă-te cine ești tu acum, la finalul unui an cel mai probabil, extrem de diferit de tot ce ai întâlnit în viața ta. Cum te-ai schimbat, care sunt valorile în care crezi și care te definesc acum? Poate te întrebi ce legătură au toate acestea cu afacerea ta. Indiferent de dimensiunea unei afaceri, factorii definitorii ai acesteia pornesc de la tine, fondatorul.
Analizează cu atenție dacă misiunea afacerii tale a rămas aceeași, răspunde sincer la întrebările: care este motivul pentru care există afacerea mea acum? Cum și prin ce metode vreau să ajut? Unde vreau să ajungă afacerea mea în perioada următoare?
Cred că redescoperirea umanității și a nevoilor noastre reale în această perioadă constituie baza pentru schimbările ce se arată la orizont. Ultimele luni au demonstrat din plin că oamenii, în speță clienții, s-au îndreptat către acele afaceri care au demonstrat că sunt dornice și capabile să ajute, să ofere valoare celor care vin către ei, mai presus de a genera profit cu orice preț.
Așadar, ajungem la următoarele întrebări: cine sunt clienții mei, cum s-au schimbat ei în ultimul an și foarte important, care sunt nevoile lor acum? Laitmotivul oricărei discuții pe care o am în sfera marketingului și care ar trebui să fie în mintea oricărui antreprenor, este clientul ideal, cunoscut și sub denumirea de avatar sau buyer persona.
Oamenii evoluează, prioritățile lor se schimbă și implicit și preferințele pentru anumite produse sau servicii. Oare oferta ta mai corespunde cu nevoile lor? Folosește cu încredere toate datele de care poți dispune, atât din mediul online (date puse la dispoziție de rețelele sociale sau de diferite aplicații sau programe pe care le folosești, mai ales cele ale website-ului, dacă ai) cât și offline (discuții cu clienții, opinii, reclamații dacă există) și identifică cine este clientul, ce obiceiuri are, care sunt fricile lui, ce obiecții are și ce își dorește. În felul acesta poți să vezi dacă oferta ta vine în întâmpinarea acestora, dacă îi oferă suficientă valoare și dacă generează încredere.
Philip Kotler, părintele marketingului modern, definea marketingul ca fiind deopotrivă arta și știința de a crea și oferi valoare pentru a satisface nevoile publicului țintă. Ne întoarcem iar și iar la valoare, la beneficii și la încredere, de aici rezultă propoziția unică de vânzare, acea combinație unică pe care doar tu o poți oferi clienților și pe care e bine să o folosești în cadrul comunicării.
Dar asta nu e tot, aruncă un ochi și în curtea vecinilor, adică a competiției și vezi ce planuri are și cum arată oferta ei. Și nu uita să fii la curent cu ce se întâmplă în mediul de afaceri și în economie, în general. Finalul unui an este un moment propice pentru a studia tendințe și previziuni, căci nu suntem doar noi, clienții și oferta noastră, ci suntem parte a unui întreg care ne influențează fie că vrem sau nu.
Acum că am parcurs câteva elemente esențiale ale afacerii tale, hai să o prezentăm lumii, dar nu oricum ci prin intermediul poveștilor, căci indiferent de vârsta pe care o are publicul tău, te asigur că va aprecia o poveste bună.
Seth Godin scria într-una dintre cărțile lui:
„Nu-mi vorbi numai despre cifre, mai degrabă spune-mi o poveste. Fii remarcabil! Fii consecvent! Fii autentic! Marketingul este puternic, folosește-l cu înțelepciune.”
În 90% din timp prima impresie nu este de fapt nicio impresie, ea este foarte importantă doar că nu știm când se întâmplă. Discutăm de fapt de primul contact, dar nu de prima impresie. Și aici intră în peisaj autenticitatea.
Studiile au arătat că raționamentele rapide sunt foarte puternice, iar oamenii fac tot posibilul să susțină acele raționamente inițiale, o modalitate prin care susțin raționamentul inițial este de a-l împărtăși cu alți oameni. Așadar neștiind care este informația care va genera acea primă impresie, cea mai bună rețetă este autenticitatea, atât la nivel personal cât și profesional.
Construiește o poveste în jurul brandului tău, fie că este personal sau al afacerii și comunică povestea, consecvent, uman, vulnerabil și autentic, astfel șansele ca ea să fie remarcată, să inspire încredere și să fie împărtășită și altora vor crește considerabil.
Sper ca finalul acestui an să te găsească sănătos, cu mintea limpede, să știi ce a mers bine și ce nu, care sunt schimbările pe care le vei face, la nivel personal și în cadrul afacerii. Cuvintele cheie sunt adaptabilitatea, determinarea și planificarea, căci un obiectiv fără un set de acțiuni în spate, rămâne la stadiul de dorință.
Articole recente
Despre mine
Om creativ, Mom of twins, Creative Manager, Trainer CREATIVITATE&SCRIERE CREATIVA, kreatoria.ro
Ultima carte publicata
Categorii
- Au ceva de spus (156)
- Cu dichis (20)
- Haine creative (1)
- Kreatoria Mom (1)
- lifestyle (22)
- Noutăți (142)
- simple (2)
- Viața este frumoasă (67)