Ana Nicolescu (The Digital Coach): Pentru mine un blog de succes este un blog pe care scrii ce știi tu cel mai bine!

Serile de iarnă au talentul de a aduna povești în jurul șemineului și în jurul ideilor.

M-am conectat cu Ana Nicolescu într-un mod pe care l-am simțit firesc, sincer și la un mod profund. Am vorbit despre misiuni, vocații, despre cum am vrea să fie lumea în care activăm. Din 2015, de când realizez interviuri despre creativitate pe kreatoria.ro, pe diferite paliere, cel mai mult îndrăgesc să întâlnesc oamenii cu misiune, cu o direcție mai înaltă. Cu viziune.


Despre invitata mea, pe scurt:

Ana Nicolescu este consultant, creator de comunități, autor de blog și carte și trainer acreditat de ANC. Ana și-a lăsat semnătura timp de 20 de ani în: Mămica Urbană, Parenting PR , Digital Parents Talks, Școala de blogging DPT.

Prima parte o poți citi aici.

Din partea a doua vei afla:

-ce înseamnă un blog de succes
-cum poate fi pandemia un context pentru evoluție
-cine stă în spatele unui blog de succes

Anca Ghinea, kreatoria.ro: Cu ce servicii vine noua Ana Nicolescu în ajutorul bloggerilor și nu numai?

Ana Nicolescu, The Digital Coach: Aveam serviciul de coaching de mai bine de un an, doar că nu l-am promovat, era oarecum cu ușile înschise, dar am înțeles că sunt datoare față de oamenii care au nevoie de mine, să deschid larg ușile. Așadar fac coaching unu la unu aparent pe strategie de business, dar fiecare client de-al meu poate să confirme că ne ducem în straturi mult mai profunde și mai subtile și lucrăm pe blocaje, pe asocieri toxice, pe asumări, responsabilitate și clar pe misiune, contribuție, voce.

La mine vin creatori de conținut, freelanceri și antreprenori, atrași fix de dimensiunea spirituală și nu sunt mulți care sunt curajoși să se uite din perspectiva asta la viața lor. Dar sunt și care o fac, își aliniază viața, își află misiunea, unii renunță la business-ul lor și fac altul, unii se reinventează, cum ai zis, alții își iau câte un an sabatic și revin când au integrat tot ce aveau de integrat și puteau la acel nivel.

Eu asta vreau să înțeleagă oamenii mai ales acum, că nu e atât de mult despre business, cât despre curajul de a te uita unde ai tu ca om de crescut ca să faci față contextului. Pandemia e un context mi-nu-nat pentru evoluție. În loc să stăm să arătăm cu degetul la cei care chiar fac lucruri, haideți să creștem puțin și să devenim mai asumați. Am simțit invidie în perioada asta, o simt de fapt de când am început pe cont propriu și așa de mult ce-aș vrea să fac coaching cu oamenii ăia, să le spun că nu e util să tânjească după aplauzele pe care le primesc, ci să se alinieze la visul lor, să aducă acolo atenție, energie și lumină, dar mai ales acțiune. Pentru că altfel vor fi epuizați, toată energia asta de invidie se transformă în boală, unii vor să copieze modelul, dar pentru că nu e al lor, sunt sleiți de puteri că nu le iese. Nu asta e necesar și util.

Eu nu fac ce fac pentru aplauze. O fac că vreau să aprind lumina în viața oamenilor, să-i ajut să-și descopere vocea, mesajul și misiunea și să-i unesc. Când îmi fac analiza de final de an, o analiză SWOT, nu mă uit la câte like-uri am primit, ce reach am obținut, nu! Mă uit să văd în câte vieți am avut impact. De unde i-am luat pe oamenii care au venit la mine și unde i-am adus, ce creștere au avut alături de mine, cât de mult am contribuit eu la viața lor și, poate cel mai important, pe câți i-am învățat să facă asta singuri. Scopul meu nu este să creez dependență, ci independență. Ăla e adevăratul ajutor. Și odată cu clienții mei, cresc și eu pentru că ei îmi oglindesc multe mie, deci îmi contribuie la evoluția mea.

Cam asta înseamnă pe scurt serviciul de coaching.

Alte servicii pe care le ofer sub brandul Ana Nicolescu sunt webinarii și cursuri de blogging și construire de comunități și chiar mă gândeam că la webinarul din 10 decembrie, s-au înscris 119 de oameni și-mi puneam întrebarea cum o să ating cu lumină și informație viața fiecăruia? Nu mi-am imaginat niciun număr anume de participanți când am lansat webinarul, nu mi-am propus un target pentru că niciodată nu a fost important pentru mine câți elevi vin la curs, ci câți dintre ei pun în practică ce au aflat și devin maeștri, câți evoluează și apoi se schimbă rolurile și învăț și eu ceva de la ei. Acolo îmi pun obiectivul.

Plănuiesc sesiuni de mastermind, adică mentorat cu grupe de 4-5 persoane, o comunitate cu taxă de membru ca cei care au nevoie constant de ajutorul meu să aibă acces mai rapid la mine. Lucrez și la un podcast pe o idee pe care o am de 3 ani și cam atât momentan.
În paralel, păstrez agenția de comunicare și PR, Parenting PR, pentru clienții care au ca target final familia, dar acolo o să mă implic în strategie, promovare și servicii noi, iar de implementare se ocupă echipa pe care o trainuiesc de 2 luni.

Anca Ghinea, kreatoria.ro: Viața este integrată: cu bine și cu rele. Un carusel. Ce crezi că s-a pierdut și ce crezi că s-a câștigat în ultimii ani în blogging?

Ana Nicolescu, The Digital Coach: N-aș vorbi în termeni de pierdere și câștig, ci de evoluție și de adaptare. Am început să scriu pe blog în 2012 și tot atunci am simțit nevoia să adun în jurul meu bloggerii care au copii, indiferent pe domeniul pe care scriu. Am început cu 6 perosane și grupul de numea Bloggerițe mame. Era simplu și clar atunci, scriam despre experiențele noastre cu copiii și unele dintre noi aveau cursuri de parenting, așa că ne-am gândit să ne promovăm între noi. Încet încet au intrat mai mulți bloggeri în grup pentru că am dat tuturor posibilitatea să invite pe cine vor în grup, cu condiția să fie părinți și să aibă un blog personal. În același an, brandurile și agențiile au început să vină spre mine și să-mi solicite fie advertoriale pe blog, fie evenimente cu bloggerii. Așa am început să fiu subcontractată pentru campanii în nișa de parenting atât de agenții, de freelanceri, cât și de branduri direct.

Nișa de bloggeri părinți începea să devină vizibilă.

Un lucru definitoriu pentru începuturile blogosferei de parenting sunt campaniile umanitare în care ne-am implicat, unele pornite de noi ca bloggeri, altele venite prin diferite ONG-uri și Asociații. Așa am strâns bani ca să dotăm maternitățile cu aparatură pentru prematuri, am alergat pe bandă pentru fonduri pentru copiii bolnavi de cancer, am înotat pentru alți copii, am împodobit brazi care s-au scos la licitație, am strâns bani pentru haine, caiete, acoperișuri, sobe, centrale electrice, mâncare. Am strâns bani pentru viețile copiilor, deși uneori viețile lor n-au mai depins de bani sau de noi și asta ne face și acum, după ani de zile, să ne emoționăm și ne pune la loc în băncile noastre în caz că uneori devenim aroganți și ne simțim mai importanțo decât suntem. Asta ne aduce aminte să nu facem lucrurile din ego. Cel puțin mie.

În paralel, apăreau tot mai mulți părinți care începeau să scrie pe un blog fie de parenting, fie de travel, fie de cooking sau de activități și brandurile investeau în platformele lor și în comunitățile lor. Și dacă la începuturile blogging-ului, părinții se certau în grupuri pe diferite metode de creștere a copiilor, acum începuseră să apară tensiuni dinspre cei care nu erau solicitați pentru campanii plătite. Era o rumoare continuă despre cât câștigă ăla din blogging, de ce brandurile au blogerii casei, de ce unii au acces la brand sau la agenție, în timp ce alții, nu.

Prin 2015 - 2016, au venit tare pe turnantă și tații care au început să scrie public și atunci am redenumit comunitatea în Digital Parents Talks. Și în aceeași perioadă au apărut și regiile de media, cele care reprezentau bloggerii în negocierile cu brandurile și vindeau în locul lor spațiul publicitar de pe blog. Atunci a fost o mare schimbare în nișă pentru că tot mai mulți au început să alerge după cifre, altfel nu erau selectați nici de regia de media, nici de agențiile de PR ale brandurilor, nici de brand în sine. Reach-ul plătit detrona reach-ul organic și mărturisesc că m-am zbătut mult în perioada aia că aveam impresia bloggerii își duc toate eforturile să construiască o imagine, o formă fără conținut și uită de profunzime.

Am acceptat greu că așa arată noua realitate în blogosferă și timp de 6 luni, am pus pe foaie un plan și o strategie pentru o școală de blogging, de fapt pentru cursuri dedicate bloggerilor din comunitate prin care să le spun - e ok dacă vor să aibă grijă de imaginea lor, e ok să își vândă spațiul publicitar singur sau printr-o regie, dar uite cum puteți să deveniți și mai buni dacă învățați să scrieți, dacă învățați ce înseamnă un brand personal, cu ce vine la pachet influența pe care o aveți, cum să va prezintați brandurilor, agențiilor și regiilor, cum să faceți poze bune, cum să manageriați un cont de Instagram sau de Facebook, cum să faceți postări care să va promoveze, cum faceți față haterilor și crizelor de imagine, cum să vă faceți un rate card, cum să citiți un raport în google Analytics sau cum țineți cont de regulile SEO. Așa am înțeles eu că pot să accept noul context și noua nevoie a bloggerilor și să pledez în continuare pentru profunzime. La modul ideal, aș fi făcut parteneriate cu regiile de media și aș fi oferit concepte creative și educare pe nișă, iar ei s-ar fi ocupat de partea de reprezentare și de vânzare. Și toți am fi avut de câștigat dintr-un împreună strategic. Dar și eu, și regiile mai aveam de crescut.

Apoi bloggerii au devenit influenceri, speakeri, antreprenori, au lansat cursuri, produse, servicii, agenții de comunicare și-au construit la rândul lor comunități și au făcut evenimente cu și pentru cititorii lor.
Și ca să ajungem și în prezent, finally, observ că tot mai mulți vrem să ni se audă vocea, ne orientăm mult spre zona de reformă în educație, devenim autori de carte, nu doar de blog, campaniile umanitare pe care le facem au un impact și mai mare datorită dezvoltării platformelor digitale, a implicării brandurilor și a gândirii creative. Cumva cred că am devenit mai curajoși și mai conștienți să putem să schimbăm mentalități și vieți.

Anca Ghinea, kreatoria.ro: Dacă tot avem un expert în blogging la masa discuțiilor și pentru că mi se șoptește în cască, vreau să te întreb ce înseamnă un blog de succes? Cum să generezi trafic? Cum să monetizezi? Câteva trucuri dacă poți să ne oferi.

Ana Nicolescu, The Digital Coach: Nu cred că este o definiție standard. Depinde pe cine întrebi și depinde ce înseamnă succesul pentru fiecare.
Pentru unii, un blog de succes înseamnă un blog cu care poți să faci bani și să trăiești din asta. Pentru alții înseamnă un blog care îi aduce mai aproape de visurile lor, cum ar fi să călătorească mai mult. Pentru alții poate să fie un instrument de marketing și acolo indicii de performanță se măsoară în conversii și într-o indexare bună în motoarele de căutare. Pentru unii este un instrument care îi propulsează ca experți într-un anumit domeniu, fără să aibă ca obiectiv monetizarea blogului, ci vizibilitatea pe piața de traineri, coachi sau speakeri și aici succesul se măsoară în câte conferințe sau cursuri au și în câți participanți/clienți cumpără accesul la ei. Pentru alții un blog de succes poate să fie o formă prin care refulează și pun tot hate-ul din ei acolo.

Pentru mine un blog de succes este un blog pe care scrii ce știi tu cel mai bine ca să ajuți și alți oameni aflați în situația ta. Sau poți să nu știi cel mai bine, dar să te documentezi și să îi iei pe cititori în călătoria ta. Este un jurnal online prin care acoperi o nevoie și identifici soluții, un instrument prin care ți se dă șansa să ajuți chiar și acolo unde nici nu îți imaginai că poți să o faci. În spatele unui blog de succes stă un om care și-a răspuns foarte sincer la întrebarea: de ce scriu și de ce o fac public. Este un blog care evoluează și se adaptează vremurilor, evoluției tehnologiei, nevoilor cititorilor, este un blog documentat, scris corect gramatical și care nu denigrează, nu face public shaming, nu se folosește de contexte ca să își crească traficul, ci se folosește de ele ca să informeze corect și obiectiv. Este un blog care nu are texte furate, care are politici de confidențialitate și omul care îl scrie își respectă cititorii, este sincer cu ei și nu vrea să pară altfel decât este.

Un blog de succes are o prezentare, un rate card, o persoană de contact, care răspunde prompt. Și dacă măcar condițiile astea sunt respectate, vă garantez că apar și brandurile, și banii, și recunoașterea, și confirmarea dacă aveți nevoie de ea. Deci banii nu sunt un scop, sunt o consecință a muncii, a adaptării, a contribuției la viața altora, a respectului pentru oamenii pentru care scrii. Dar confundăm adesea succesul cu banii și banii cu prosperitatea. Lucruri total diferite.

Partea a III-a o poți citi aici

S-ar putea să-ți placă și

Comentarii

Inscrie-te la Newsletter

kreatoria

Cele mai citite articole