Aflată la ediția a doua, conferința va avea loc in-person la Pullman Bucharest World Trade Center
Suntem într-o perioadă de neliniște și instabilitate care se cronicizează; oamenii și organizațiile încep să se teamă de impactul noilor tehnologii, de provocările pe care le aduce cu ea diversitatea forței de muncă, de rapiditatea schimbărilor și de impasul în care pot ajunge modelele de muncă – atât cele tradiționale cât și cele novatoare, remote sau hybrid. Leadership-ul și specialiștii în HR se întreabă: încotro? Nevoia reală este de a dezbate soluțiile găsite de fiecare, concret și direct – de aceea HR UP Group organizează pe 3 noiembrie cea de-a doua ediție a conferinței Human Capital powered by HR UP Group. Leaderi, HR professionals și studenții pasionați de domeniul HR sunt invitați să se alăture comunității emergente coalizate deja de HR UP Group la ediția precedentă a conferinței. Organizatorii garantează că va fi o conferință ALTFEL, deoarece vor fi dezbătute cu luciditate soluții concrete și viabile la problemele stringente ale pieței muncii aflate într-un continuu dinamism.
Temele anunțate urmăresc tendințe actuale în leadership, educație și culturi organizaționale:
1️⃣ Leadership adaptiv în era digitală: Cum să pregătiți și să susțineți managerii în adaptarea la schimbările tehnologice și de business.
2️⃣ Gestionarea eficientă a resurselor umane în perioade de schimbare și incertitudine: Controversa modelelor de lucru: remote work, hybrid work, work from office sau work from anywhere?
3️⃣ Tehnologii emergente și impactul lor asupra resurselor umane și a managementului: Cum să abordați provocările și oportunitățile aduse de automatizare, inteligență artificială și tehnologiile digitale. Cum să folosești roboții și inteligența artificială pentru a eficientiza procesele HR.
4️⃣ Dezvoltarea unei culturi organizaționale puternice: Cum să promovezi angajamentul și să îmbunătățești performanța echipei.
5️⃣ Diversitatea și incluziunea la locul de muncă: Construirea unei culturi organizaționale care să promoveze principiile DEI.
6️⃣ Schimbarea paradigmelor în evaluarea performanței: Trecerea de la evaluările tradiționale la feedbackul continuu și dezvoltarea personalizată.
Am stat de vorbă cu organizatorii conferinței, care vor modera discuțiile – iată ce am aflat de la ei despre principalele zone de interes.
Noile generații, noile condiții de muncă și tehnologia
Cristiana Nicolescu, Managing Partner HR UP Group și profesionist cu peste șase ani de experiență în aria de HR: „Curajul nu înseamnă absența fricii, ci este puterea de a o gestiona! Așa că noi ne adresăm, curajos, tuturor celor care se tem de tehnologii galopante, incertitudini și instabilitate – adică de condițiile pieței actuale. Vom aborda cele mai noi tendințe din aria de HR, iar prima este cea care are în centru tehnologia și modul în care ea ne influențează viața profesională. Vom vorbi despre impactul pe care îl au asupra resurselor umane și asupra vieților noastre noile tehnologii – aici nu ne referim numai la AI, ci și la alte tehnologii care pun probleme, de exemplu blockchain. Vom aborda de asemenea și modelele de lucru controversate. Cei de la Gallup au făcut un studiu anul trecut referitor la productivitatea angajaților în SUA și au realizat că oamenii sunt mai puțin productivi dacă lucrează 100% de acasă. Cu toții știm că în pandemie nu a fost așa de confortabil – un segment considerabil din piața de business a intrat într-un burnout pe care îl resimțim și azi, Noi o să vorbim mult despre work-life balance și despre cum putem să îl integrăm în companii. De asemenea, discutăm despre evaluarea performanței – vom vorbi despre acele idei și prejudecăți pe care le au clienții noștri cu privire la feed-back. Știu organizațiile să ofere feedback pozitiv membrilor lor? Cum anume pot face asta?“
Actualele tendințe de pe piața de HR pun accentul pe soft skills, atribuindu-le cea mai mare valoare în condițiile extrem de dinamice și imprevizibile ale pieței actuale. Abilitățile de comunicare, entuziasmul, capacitatea de a rezolva probleme și mai ales capacitatea de a învăța devin cei mai siguri predictori pentru succes, iar vestea cea mai bună este că toate acestea sunt abilități antrenabile. Leadership-ul ar trebui să se concentreze pe selectarea acelor membri au echipei care au capacitatea de a le deprinde și apoi, obligatoriu, pe antrenarea lor continuă.
Cristiana Nicolescu: „Cei de la ManpowerGroup au pus la punct un tool care măsoară coeficientul de learnability – un soft skill foarte căutat de angajatori. Learnability se referă la cât și cum este dispus fiecare să învețe. Sunt căutate și flexibilitatea și adaptabilitate la schimbări, precum și respectul – privit și el ca un soft skill care se poate învăța. La fel și partea de sinceritate, transparența în comunicare – în echipe și în organizații.“
Pe piața muncii au pătruns în ultimii ani noi generații, cu noi exigențe, dar și cu noi abilități, derivate cel puțin parțial din backgroundul lor tehnologic inerent. Nu este vorba numai de abilități tehnice, ci și de soft skills derivate dintr-un mod de viață profund imersat în tehnologie, care constituie mediul „natural“ al generațiilor noi. Se pune întrebarea: de ce fel de instrumente și atitudini au nevoie angajatorii și culturile organizaționale pentru a integra eficient aceste generații și a putea crește împreună, pentru a le oferi ceea ce au nevoie și pentru a folosi optim capacitățile lor? Soluția pentru eficiența și dezvoltare vine din partea echipelor intergeneraționale sau mai degrabă din partea echipelor omogene ca background și vârstă al membrilor?
„Sunt anumite piețe unde se caută personal din generația Z sau, ca să vorbim pe înțelesul lor, tech-savvy. Se caută specialiști, dar se caută și acei „juniori cu peste 10 ani de experiență“ – ceea ce practic nu se poate! Trăim niște ani destul de intenși – această lume pe care specialiștii o numesc VUCA, respectiv o lume dominată de Volatilitate, Incertitudine, Complexitate și Amgibuitate. În această lume, generația Z vine cu multe din soft skill-urile cerute. În plus, se orientează către a avea un scop în muncă – ceea ce nu era o prioritate pentru baby boomers, de exemplu, care căutau mai degrabă stabilitate decât scop. Aceste lucruri se pot îmbina foarte armonios, dacă există comunicare, dacă înțelegem imaginea de ansamblu a organizației, scopul ei și mai ales dacă înțelegem că munca fiecăruia contează. Cerere de forță de muncă există, competențele se pot învăța și ne putem adapta unei piețe competitive dacă învățăm cum să facem anumite lucruri“ continuă Cristina Nicolescu.
Comunicare eficientă
Mihai Stanca, antreprenor, autor, business mentor, Co-fondator HR UP Group, organizator al evenimentului, rezumă în trei cuvinte focusul conferinței: oameni, tehnologie, armonie. Adică oameni și tehnologie în armonie! Cel mai important este să orchestrăm armonia și pentru aceasta comunicarea este esențială. Cum putem comunica eficient, pentru ca mesajul nostru să ajungă complet la destinatarii lui? Avem nevoie de cunoaștere – iar aici Mihai Stanca a perfectat un instrument ultra-rapid pentru a identifica tipul de personalitate și respectiv tipul optim de comunicare și abordare al persoanei din fața noastră. „Ținem foarte mult la metoda STAR pentru că permite obținerea unor rezultate rapide, cuantificabile imediat, pentru clienții noștri, pentru companiile cu care lucrăm. Pe scurt, cu această metodă identifici în numai 90 de secunde personalitatea omului cu care interacționezi (știi ce îi place, ce nu îi place, cum reacționează când e stresat – sunt lucruri extraordinar de importante).“
Metoda se poate deprinde stabil într-o singură zi de curs. „Sunt corporatist cu ștate vechi și am adus în mediul corporate ceea ce mi-aș fi dorit să am eu când eram corporatist. Astăzi, la HR UP Group, avem cursuri cu o abordare holistică, cu o perspectivă de 360º pentru ca fiecare individ care participă în sălile noastre de curs să plece de acolo devenit o versiune mai bună decât atunci când a intrat.“ Acesta este și obiectivul uman pe care și-l fixează Mihai Stanca și pentru această a doua ediție a conferințelor Human Capital, care-și propun să susțină mediul corporate și oamenii care lucrează în acest mediu să devină versiuni mai bune, să fie mai eficienți, în același timp folosindu-se de resurse în mod armonios.
Diversitate, incluziune și culturi organizaționale
În vremea tehnologiilor fără limite, capitalul uman vine cu certitudini și majuscule: Diversitate, Incluziune, Echitate. Fiecare dintre părțile implicate în HR – angajatorul, recrutorul, echipele care activează deja în businessul respectiv purtătorii și actorii culturii organizaționale au foarte mult de câștigat dintr-o schimbare de perspectivă: diversitatea și incluziunea nu sunt exigențe abstracte, ci oportunități de creștere, de dezvoltare a businessului. Cu o condiție: să fie bine gestionate! Ce ar însemna acest lucru și cum ar putea arăta o intervenție eficientă în organizație în acest sens – iată una dintre temele care o interesează în cel mai înalt grad pe Elena Biță – Human Resources and EHS Director la Beycelik Gestamp România, care va conduce panelul dedicat acestor teme la conferința Human Capital powered by HR UP Group. „Ar trebui să începem prin a celebra diferențele între oameni și prin a-i face să se simtă ei înșiși în organizație, arătându-le că munca și întreaga lor contribuție este apreciată. Este foarte important să nu considerăm că DEI este un concept abstract – dacă îl inserăm în cultura noastră organizațională este un mare avantaj. Acest lucru se face treptat, pas cu pas – oamenii trebuie să se acomodeze și să simtă că sunt parte din proces și nu că respectă o procedură, o regulă sau niște indicații abstracte. Acest lucru se face prin workshop-uri în cadrul companiilor, printr-o comunicare organizațională strategică, gândită foarte bine, astfel ca la fiecare să ajungă mesajul că facem un lucru care ne ajută să progresăm, noi, ca oameni, – și noi ca business în primul rând. Datorită vremurilor pe care le trăim, orice strategie pe care o dezvoltăm într-o organizație trebuie să o dezvoltăm mai întâi în interesul oamenilor – apoi rezultatele se vor vedea în beneficiul companiei“
Din punctul ei de vedere, strategia de evaluare a performanței trebuie să includă și o parte de strategie de dezvoltare a oamenilor în sfera de competențe și comunicare. Un om care are un nivel de comunicare înalt și competențe dezvoltate, poate percepe mesajele mult mai rapid și mai concludent. „“De fapt aici nu este vorba despre evaluare, ci despre o continuă formare“ continuă Elena Biță.
Nu putem schimba peste noapte o cultură organizațională. Ea s-a stabilit în timp sub influența unor factori profunzi, iar în momente de criză și incertitudine își dezvăluie fragilitatea, rezistența sau reziliența. Pentru a cultiva răspunsul rezilient este nevoie de strategii pe termen lung, subliniază Elena Biță. „Comunicarea este importantă, ea trebuie să fie constantă și concisă, să știm exact tipul de mesaj pe care îl dăm, etapele în care e nevoie să facem asta. Cheia este construirea unei strategii organizaționale pe cel puțin doi, trei ani“
Pentru a discuta aceste subiecte – și tot ce mai are legătură cu ele – leaderi și HR professionals, dar și studenți pasionați de fenomenul resurselor umane sunt așteptați pe 3 noiembrie la dezbateri și networking în cadrul Conferinței Human Capital powered by HR UP Group.
În era tehnologiei cheia se află la capitalul uman, cel care va face diferența!
Biletele pot fi achiziționate pe www.hrup.ro secțiunea Evenimente.
Link-uri bilete:
- https://hrup.ro/produs/human-capital-hr-conference-2nd-edition/#buy
- https://www.iabilet.ro/bilete-human-capital-conference-powered-by-hr-up-group-88148/?q=huma
- https://www.ticketstore.ro/ro/bilete/4387/human-capital-conference-powered-by-hr-up-group-nord-events-center-by-globalworth-sala-summit-bucuresti-3-noiembrie-2023
Articole recente
Despre mine
Om creativ, Mom of twins, Creative Manager, Trainer CREATIVITATE&SCRIERE CREATIVA, kreatoria.ro
Ultima carte publicata
Categorii
- Au ceva de spus (156)
- Cu dichis (20)
- Haine creative (1)
- Kreatoria Mom (1)
- lifestyle (22)
- Noutăți (142)
- simple (2)
- Viața este frumoasă (67)