Happy Business Moms: O comunitate puternică pe Facebook înseamnă un grup de oameni care prin acțiuni sinergice depășesc nivelul setat al obiectivelor!

Despre campanie.


Am urmărit cu atenție ceea ce acum în mediul digital înseamnă impactul unei comunități.
Și cu mai multă atenție două linii speciale integrate: cea a amprentei feminine în spațiul online și cea a matriarhatului în business.
The rise of women este un fenomen cert și doar dacă închizi adânc ochii, nu-l vezi, nu-l simți. Femeile devin vizibile prin ceea ce construiesc. Construiesc împreună printr-un efect de coagulare.
De multe ori spun că am o minte ascuțită de bărbat într-un corp de femeie, așadar această campanie nu este despre femei, ci despre FORȚA* femeilor fără a diminua cu nici măcar un strop din forța bărbaților.

 

Femeia. Comunitate. este o campanie care nu pune în antiteză, ci în colaborare.
* peste 500.000 de femei sunt implicate în prezent în afaceri, în calitate de acționari în companii active pe piața din România, potrivit unui studiu KeysFin din martie 2020.

Happy Business Moms este, din 2014, o inițiativă a Asociației Happy Moms, este un grup gratuit de suport informațional și motivațional pentru femei antreprenoare sau viitoare antreprenoare, ale căror valori sunt educația, contribuția, colaborarea, empatia.
 

Am discutat cu Dana Lupșa (mamă, soție, prietenă, profesor, specialist branding și comunicare, președintele Asociației Happy Moms), cu Alexandra Ciucanu (Online comunity manager Happy Moms, blogger, Business Analyst), Adriana Handaric - Community manager, ownerul platformei UndeUmbla).

Am primit anul acesta invitația de a intra în grup HBM și m-am bucurat că am acceptat pentru că am găsit ceva diferit dar în sensul bun, foarte bun.
Le las pe cele 3 coordonatoare să pună punctul pe I despre HBM.


Ce înseamnă o comunitate în general? Ce înseamnă o comunitate puternică pe FB și care ar fi rolul ei?

Dana Lupșa

Pentru mine o comunitate înseamnă un grup de oameni care împărtășesc aceleași valori și interese și acționează similar pentru îndeplinirea unor obiective legate de acele valori și interese. O comunitate puternică pe Facebook înseamnă un grup de oameni care prin acțiuni sinergice depășesc nivelul setat al obiectivelor despre care vorbeam la început. Fie că este vorba de fundraising, despre ajutor concret, despre răspunsuri, despre informații împărtășite, despre empatie, dacă interacțiunea generează valoare adăugată mai mare decât efortul individual, cred că aceea este o comunitate puternică online.

Adriana Handaric

Comunitatea înseamnă susținere, echilibru, valori comune și dorință de a ajuta și de a face parte dintr-un întreg cu toate implicațiile bune și mai puțin bune.

O comunitate puternică în mediul online reunește persoane dispuse să contribuie prin cunoștințe, prin recomandări, prin disponibilitate de a ajuta și de a apela la serviciile sau produsele oferite de colegii de grup, scopul fiind unul singur: dezvoltare și progres pentru comunitate și membri.
 

Alexandra Ciucanu

Comunitatea este locul în care ajungi să te simți ca acasă, cu încredere că poți cere suport oricând ai nevoie și îl vei primi.

Tot în comunitate reușim să ne aducem contribuția în viețile celorlalți, lucru care vine cu satisfacția de a fi de folos și a ajuta.
Și da, așa cum spun și Dana și Adriana, se ajunge la toate astea atunci când reunești în comunitate oameni cu valori comune care își doresc să își ofere din cunoștințele și experiența proprie, cu drag și deschidere.

De la general la particular. Ce aduce nou HBM și cum ajută mama modernă, profesionistă și implicată în toate ale lumii și ale casei ei?
 

Dana

În principiu ce a adus nou HBM a fost încă de acum 4 ani dorința de a ajuta la promovarea și vizibilitatea afacerilor în paralel cu a cultiva colaborarea dintre antreprenoare, iar ce aduce nou acum, începând din 15 iunie 2020, este un program foarte bine structurat, cu o durată de 7 săptămâni, croit special pentru nevoile de dezvoltare a afacerilor membrelor comunităților noastre, dar și de conectare mai profundă și mai puternică a lor. Astfel mama modernă scurtează drumul de la start la destinație, dacă destinația este dezvoltarea afacerii proprii, având alături specialiști și alte antreprenoare.

Adriana

Happy Business Moms facilitează accesul membrelor la informație, la încheierea de parteneriate și la conectare, toate acestea desfășurându-se în siguranță,  într-un mediu propice dezvoltării. Spun siguranță pentru că ne dorim ca membrele comunității noastre să se simtă acceptate și să poată adresa orice întrebare sau să ceară ajutor. Programul de 7 săptămâni care este în plină desfășurare acum, în comunitățile noastre are și componente care se adresează dezvoltării personale ale doamnelor și care, sperăm noi, vor aduce și răspunsuri atât de necesare legate de echilibrul între viața personală și profesională. Așadar, ne dorim să ajutăm femeia modernă și extrem de ocupată, după cum ai menționat și tu, pe toate palierele vieții sale.

Alexandra

Happy Business Moms este tot ceea ce am definit mai devreme ca fiind o comunitate: un loc în care femeile cu valori comune precum educația și contribuția se reunesc și găsesc informații și resurse legate de interesele lor comune: antreprenoriat, familie, echilibru, dezvoltare personală și profesională.

Ceea ce ne-a diferențiat dintotdeauna a fost atmosfera și energia care se creează atât la întâlnirile noastre offline, cât și la cele online și chiar în grup. E o atmosferă feminină, de susținere cu blândețe în zona de business, unde poate n-am vedea neapărat natural locul feminității și empatiei.
Programul de 7 săptămâni este un program de creștere accelerată, în care doamnele și domnișoarele din comunitățile noastre au ocazia să obțină claritate, să se descopere, să aibă o nouă perspectivă asupra afacerii lor, să găsească răspunsuri la întrebări și mai ales, să colaboreze.

Ce indicatori de performanță urmăriți în comunitate? Dar la nivel uman?

Dana

De obicei urmărim statisticile FB și engagementul, iar la nivel personal urmărim în primul rând ca toate membrele să împărtășească aceleași valori și să le și manifeste.

Adriana

Ce frumos ai spus, indicatori la nivel uman. Comunitățile sunt cu și despre oameni. Urmărim cu mare atenție modul în care aleg doamnele să interacționeze, opiniile pe care ni le împărtășesc public sau în privat și felul în care contribuie sau ajută. Tehnic vorbind ne ajută secțiunea insights a grupului, cea care atribuie și cifre activității noastre. Astfel, ne putem da seama care sunt subiectele cele mai urmărite, cât am crescut în anumite perioade, practic putem deduce ce am făcut bine și cum putem evolua.

Alexandra

Pe lângă indicatorii menționați de colegele mele, e important să observăm și cum se simt doamnele în comunitate. Dacă se simt confortabil și au încredere în noi și restul membrelor, vor interacționa și vor pune întrebări.

Încrederea despre care spun s-a construit în timp și e foarte importantă de menținut a la longue. Țin minte când am pornit comunitate și nu spunea nimeni nimic, în afară de noi. A fost nevoie de constanță și deschidere din partea noastră astfel încât să le câștigăm membrelor încrederea și să crească grupul și comunitatea. Acum ne bucurăm să o păstrăm.
 

HBM are un vibe bun. Care sunt ingredientele din spatele acestei rețete de căldură și bine ai venit?

Dana

Echipa. Oamenii. Autenticitatea. Eu și colegele mele am avut privilegiul să lucrăm împreună timp de 4 ani, tonul comunicării este similar, avem aceleași valori, transmitem aceleași mesaje, credem în aceleași lucruri, așa încât vibe-ul nostru se transmite și în comunitate. E ca atunci când mama e fericită și copilul e și el liniștit și fericit, ca într-o familie. De altfel valorile, manifestarea lor, tonul comunicării și mesajele, sunt coordonate ale întregii noastre existențe și sunt o prelungire în online a ființei noastre. Cred în autenticitate și creativitate, inovare continuă și în colaborare și în diplomație și am găsit toate aceste ingrediente și la colegele mele.

Adriana

Dorința de a ajuta și de a contribui, măcar cu o părticică la progresul cuiva. Atunci când am ales să creăm comunitățile online am stabilit câteva coordonate clare: un ton blând și calm al exprimării, împărtășirea unor valori comune, dorința de a contribui și acceptare. Apartenența la grup înseamnă asumarea unor reguli care să asigure atmosfera plăcută de care ziceai și tu.


Alexandra

În plus, cred că e vorba și de atenția la detalii, empatia și intuiția pe care le manifestăm toate trei.

Ne completăm foarte bine și încercăm mereu să cunoaștem cât mai bine membrele comunității, să interacționăm cu ele și să facem conexiunile potrivite, în funcție de nevoile fiecăreia.
De multe ori, faptul că am reținut ce servicii și produse oferă o anumită membră ne-a ajutat ca peste ceva timp, când a apărut cineva cu o nevoie pe zona respectivă, să le conectăm cu ușurință și să se lege colaborări foarte frumoase între ele și chiar prietenii.


 

Cum definiți voi o comunitate funcțională?

Dana

Pentru mine o comunitate funcțională este entuziastă, dornică de a ajuta, proactivă și rapidă în reacții.

Adriana

Funcțional înseamnă cu rezultate, cel puțin pentru mine, adică dezvoltare a afacerilor dar și dezvoltare în plan personal, încheierea de parteneriate, informații împărtășite și recomandări. O comunitate funcțională este locul în care găsești ce ai nevoie.

Alexandra

Funcțional cred că înseamnă și rezistent în timp, iar asta se aplică la noi cu succes. Cred că mai înseamnă și flexibil și adaptabil, pentru că doar atunci când reușești să faci față schimbărilor din jur și să te reinventezi de fiecare dată când e nevoie, poți să reziști în timp și să te asiguri că membrele găsesc mereu ceea ce au nevoie, cu entuziasm.

Aș vrea să intrăm, atât cât îmi permiteți, dar intrăm cu gând bun, în culisele HBM: ar fi interesant să ne spuneți de câte ori vorbiți/vă întâlniți online sau offline să discutați despre asociație/comunitate, dacă aveți des ședințe sau nu, evaluări de rezultate, visuri de viitor? Cum e în culisele voastre, cum stabiliți conținutul etc.?

Dana

Am zâmbit la această întrebare, cu drag, pentru că viața mea s-a schimbat acum 4 ani, odată cu colegele mele Adriana și Alexandra, apoi a continuat să se schimbe cu colegele din Cluj, Sibiu, Făgăraș și Alba Iulia. Și spun asta pentru că suntem în contact permanent, zilnic, foarte  multe ore, și pentru că s-a înfiripat o prietenie ce a devenit între timp parte din viețile noastre. Cu colegele din restul țării sunt eu în contact deschis permanent, pe email, telefonic sau online, oricând simțim să comunicăm ceva, o facem. Ca mod de organizare, avem o întâlnire anuală cu familiile voluntarelor, două zile în care analizăm ce s-a întâmplat în anul ce a trecut și ce planuri avem, discuții constructive și adaptate specificului fiecărei comunități.
 

Adriana

Interacționăm zilnic, ori de câte ori este nevoie, atât în format extins, cu toate doamnele voluntar ale asociației, cât și restrâns. Sunt multe detalii de pus la punct, programul proaspăt demarat a necesitat multă planificare și pregătire în avans a temelor, materialelor, textelor, graficii, dar și revizuiri de ultim moment. Am identificat specialiști dispuși să ne ofere timp și cunoștințe astfel încât să putem pune la dispoziția membrelor informații cât mai valoroase. Am încercat prin exemplul personal să încurajăm doamnele să ajute, fiecare cu propria expertiză sau opinie.

Ținem cont de feeback-ul pe care ni-l oferă doamnele și încercăm să adaptăm mesajul și conținutul în funcție de acesta.

Alexandra

Așa cum spune Dana de multe ori, ne începem și încheiem zilele împreună.

Am dus interacțiunea și colaborarea din asociație mai departe, în viețile personale și am legat o prietenie sinceră, bazată și ea, la fel ca și comunitate, pe interese și valori comune.
Ne scriem zilnic, iar când e nevoie avem sesiuni de brainstorming, fie face to face sau online, în care analizăm, timp de câteva ore bune, ce se întâmplă și ce ne dorim să se întâmple, trasăm direcții și transformăm visurile în planuri concrete.

V-a afectat această perioadă de criză generată de pandemie visurile de la început de an? Sau le-a crescut? (personal și de grup/comunitate)

Dana

Pe mine m-a ajutat să văd, încă odată, partea frumoasă a oamenilor și mobilizarea generală din comunitate, m-a ajutat să petrec mai mult timp cu copiii mei și să mă bucur de ei, m-a ajutat să fiu mai creativă, mai organizată și mai determinată să ajut. Comunitatea am simțit că a avut nevoie de noi și noi am avut nevoie de ea, așa că rapid ne-am repliat și am conectat mame cu servicii pentru mame, și copii cu servicii pentru copii, plătind accesul pe o platformă care le-a ajutat să funcționeze și uneori să se reinventeze.

Adriana

Am realizat, din nou, cât de importantă este capacitatea de adaptare și creativitatea. La nivel de comunitate ne-am mobilizat rapid și am încercat să oferim un cadru pentru desfășurarea și organizarea online a activităților unor afaceri din comunitate. Am furnizat acces gratuit la două conturi pe platforma Zoom și la un calendar centralizat pentru doamnele care au dorit să mute activitatea în online.  Apoi am conceput și implementat programul de 7 săptămâni despre care am amintit și anterior.

La nivel personal, pandemia mi-a adus conștientizări, mult timp petrecut cu familia dar și posibilitatea de a evolua prin toate acțiunile pe care le-am demarat. A fost o perioadă propice, dificilă din multe puncte de vedere dar la final eu zic că rezultatul a fost pozitiv.
 

Alexandra

Personal, pe mine comunitatea și implicarea în organizarea cursurilor despre care spuneau Dana și Adriana, m-au ajutat să trec peste anxietatea provocată de începutul pandemiei. Faptul că m-am simțit utilă și că am reușit să susținem membrele comunității a fost ca o gură de aer proaspăt.

Am crescut mult în lunile de pandemie, așa simt. Atât noi, fiecare, personal, prin conștientizările de care spune și Adriana, cât noi ca echipă, plus noi ca și comunitate.
Grupul HBM a crescut cu 65% de la 1 martie până astăzi. Asta e o dovadă foarte clară a nevoii de apartenență și suport care a fost mai mare în ultimele luni decât era înainte.

 

Lumea se schimbă și totuși reperele de valoare rămân aceleași. Pentru fiecare dintre voi, ce reprezentare are succesul? Până la urmă cum calificați o zi bună?


Dana


Pentru mine succesul înseamnă să fiu mama, să găsesc armonia, echilibrul și împlinirea alături de soțul meu, să ajut studenții, clienții și femeile din comunitate cu ce pot și știu. Cred că fiecare zi este un dar, așa că îl tratez ca atare, cu prețuire. Sigur că există și momente în care lucrurile nu merg tocmai în direcția potrivită, însă pentru acestea am o filosofie ale cărei principii le aplic de ceva vreme, principiile tibetane vechi de mii de ani, bazate în principiu pe binomul cauză-efect, un fel de zicere neaoșă despre binele care se întoarce, dar și răul. În astfel de momente mă gândesc ce am făcut în trecut, așa încât acum se întâmplă lucruri mai puțin plăcute. Acela e momentul în care mut atenția de la cauzele exterioare către interiorul gândurilor mele și găsesc și soluții sau combustibil pentru a continua.

Adriana

Succesul e relativ și depinde de prioritățile fiecăruia. Pentru mine înseamnă familie, comunicare și înțelegere, o mână de ajutor oferită atunci când este nevoie, o vorbă bună sau o ureche dispusă să asculte și nu în ultimul rând o afacere care aduce beneficii celor care aleg să fie clienți. Trăiesc în prezent, cu bucuria clipei și a lui acum dar și cu speranța împlinirii planurilor.

Seara, înainte de a adormi,  obișnuiesc să revăd momentele sau întâmplările zilei și să mă bucur cu recunoștință de ceea ce am reușit să fac sau ce mi s-a întâmplat bun, și nu există zi în care să nu găsesc și ceva pozitiv, cu toate piedicile sau clipele mai puțin bune.

Alexandra

Pentru mine ideea de succes se asimilează cu ideea de contribuție, de cele mai multe ori, la pachet cu o familie în care predomină liniștea, înțelegerea și zâmbetele.

Simt că am succes atunci când am contribuit în mod pozitiv în viețile celor din jurul meu și mă bucur mereu de această contribuție, la fel cum spun Dana și Adriana, în baza principiilor tibetane și a recunoștinței pentru tot ceea ce mi se întâmplă mie sau altora.
O zi bună e una după care adorm ușor. Asta înseamnă că am făcut suficient de multe lucruri cât să am nevoie de odihnă, dar am parte și de calm și liniște, astfel încât să nu mă țină trează mai mult decât e necesar grijile și gândurile.

 

Kreatoria.ro este site-ul destinat creativității și nu pot să profit de ocazie să nu vă întreb ce vă îndeamnă să vă treziți dimineața pentru tot ce faceți voi în comunitate dar și individual?
 

Dana

Dorința de contribuție este cea care mă animă în fiecare dimineață, valoarea sub semnul căreia stă întreaga noastră activitate în grup.

 

Adriana

Dorința de a aduce o schimbare pozitivă prin ceea ce fac, dorința de a fi un exemplu bun pentru fiica mea și bucuria de a trăi.

 

Alexandra

Mereu am visat și am avut ca „de ce” în spatele acțiunilor mele ideea de a îmi lăsa cumva amprenta asupra vieții celor din jur, astfel încât, în urma interacțiunii noastre, ei să fie un pic mai bine decât înainte. Cred că asta se traduce tot prin contribuție și asta fac atât la job, cât și în activitatea de freelancing, cât și în comunitate.

S-ar putea să-ți placă și

Comentarii

Inscrie-te la Newsletter

kreatoria

Cele mai citite articole